    From: "Gośka" <o...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zalanie mieszkania przez najemcę
    Date: Thu, 5 May 2005 20:56:44 +0200

    Krótki opis sytuacji:
    W moim mieszkaniu (spółdzielcze własnościowe p.d.l.), a konkretnie w
    łazience, z rur poleciała woda. Odwiedziłam sąsiadów nade mną i okazało się,
    że poszedł im jakiś wężyk od spłuczki. Awarię usunęli, woda już nie leci.
    Problem w tym, że woda poszła mi po szafkach, które w tej łazience są
    wbudone na stałe. Oprócz smug i plam, które przypuszczalnie bedę w stanie
    zmyć,
    kilka elementów tej zabudowy w międzyczasie wchłonęło wodę, a że to płyta
    pilśniowa, to i popęczniało to i nieco odeszła okleina. Za wykonanie tej
    szafki spec wziął ode mnie 3 lata temu 1500 zł. Nie znam się na tym i nie
    wiem czy żeby doprowadzić to wszystko do porządku, da się uszkodzone półki
    wykręcić i dokupić nowe, czy też trzeba będzie rozbić całą konstrukcję.
    Raczej trudno byłoby znaleźć identyczną okleinę.

    Sąsiedzi z góry nie są właścicielami mieszkania i nie wiedzą czy jest ono
    ubezpieczone. Moje jest. Szkodę zgłaszam teraz do PZU i lada dzień pojawi
    się u mnie ich likwidator. Z tego co się dowiedziałam oni mi wypłacają kasę,
    a nastepnie ścigają sprawców.

    I teraz takie pytania:

    1. Jeżeli ich mieszkanie nie jest ubezpieczone, to kogo będą ścigać -
    właściciela czy najemcę?
    2. Narobię im kłopotów, jeżeli wynajmują na dziko bez umowy?
    3. PZU chce, żebym w zgłoszeniu szkody podała wartość straty. Czy 1500 zł
    będzie odpowiednią kwotą?
    4. A jeśli mi ją przyznają, to sprawdzą później czy faktycznie dokonałam
    całkowitego remontu?

    Ktoś z Was ma podobne doświadczenia?
    Z góry dziękuję za wskazówki.