  • 1. Data: 2003-02-09 19:33:31
    Temat: Zakupy z zagranicy?
    Od: "--**Komar**--" <k...@S...onet.pl>

    Czy zamawiajac cos za granicy w sklepie internetowym, bede musial oprocz
    kosztow towaru i przesylki placic jakies oplaty graniczne (cos jak clo)?
    Znajomy mowil mi, ze on korzystal z takiego sklepu i nie placil zadnego
    "cla". Jesli tak jest jak on mowi, to moze zamiast przewozic przez granice
    telewizor, czy komputer i placic za niego to lepiej i taniej jest go
    przeslac?

    --**Komar**--

  • 2. Data: 2003-02-10 18:01:25
    Temat: Re: Zakupy z zagranicy?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b26aip$67p$1@atlantis.news.tpi.pl>, --**Komar**-- wrote:
> [...]
    > "cla". Jesli tak jest jak on mowi, to moze zamiast przewozic przez granice
    > telewizor, czy komputer i placic za niego to lepiej i taniej jest go

    Musisz.

    Znaczy zalezy. Jezeli to cos bedzie male (tak do pol kilograma
    powiedzmy) i bedzie "listem" a nie "paczka", oraz nie bedzie to
    przesylka z firmy z faktura na wierzchu to najprawdopodobniej
    przejdzie bez cla.

    Raczej nie nalezy liczyc na to ze przesylki z firm przeja bez cla,
    jesli ich wartosc jest wieksza niz bodajze 22 EUR (moglem sie lekko
    pomylic). Jezeli przesylka jest rowniez adresowana do firmy, to ta
    wartosc zmniejsza sie do 10 EUR.

    Jesli natomiast jest to przesylka gdzie zarowno nadawca jak i arestat
    jest osoba prywatna, to nie placisz cla do 45 EUR.

    Po dpojeciem "cla" rozumiem tu glownie VAT 22%, bo cla, przynajmniej
    jak ja cos sprowadzam sa niskie w porowaniu z VATem (znaczy albo 0%
    albo 9% mialem).

    Telewizora czy komputera raczej nie przeslesz bez cla.

    Chyba ze przeslesz go najtansza przesylka ladowa (nie lotnicza), taka
    co idzie co najmniej miesiac (przynajmniej z USA). Wtedy masz spore
    szanse ze urzad celny oleje ta przesylke nawet jak bedzie wielkosci
    trumny. W koncu takimi drogami raczej przesyla sie zwykle cos malo
    wartego i nie chce im sie sprawdzac.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-02-11 00:38:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <s...@t...miernik.lo>, Miernik wrote:
    > Jesli natomiast jest to przesylka gdzie zarowno nadawca jak i arestat
    > jest osoba prywatna, to nie placisz cla do 45 EUR.

    A możesz podać konkretnie skąd akurat 45?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-14 16:59:44
    Od: "--**Komar**--" <k...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    Dziekuje za odpowiedz.
    Teraz juz wiem wszystko co chcialem.

    --**Komar**--

  • 5. Data: 2003-02-16 11:12:56
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <2...@z...router>, Marcin Debowski wrote:

    > A mo?esz podaae konkretnie sk?d akurat 45?

    Bylo tak napisane na kartce w Urzedzie Celnym przy ul. Chmielnej (rog
    Zelazna) w Warszawie gdzie odbieralem przesylke z zagranicy. Kwote
    pisze z pamieci wiec moglem sie rabnac.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl
    No Iraq war http://www.globalexchange.org/campaigns/iraq/invadeI
    raq082702.html
    Please call the White House +1-202-456-1111 or fax +1-202-456-2461 and say no!