  • 1. Data: 2002-06-25 20:57:06
    Temat: Zakup samochodu - jakie możliwości gwarancyjne.
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Może tytuł nie do końca wyjasnia o co chodzi więc szybko opisuję sytuację.
    Otóż zostal zakupiony samochód jakieś 100 km od miejsca zamieszkania przez
    osobę prowadzącą DG. Samochód został sprowadzony z Niemiec, więc klient go
    kupujący, oprócz faktury VAt, otrzymał również wszystkie dokumenty
    dokumentujące przejazd przez granicę. Niestety po przejechaniu drogi do
    domu (jak wspominałem ok. 100km) wyszły na jaw usterki o których
    sprzedający nic nie wspominał przed zakupem (zaczął grzać się płyn
    chłodzący silnik, nie działają wszystki zamki). W/w usterki bądź to nie
    wyszły na jaw podczas jazdy próbnej (ok. 2 km) ani też nie zostały
    zauważone podczas oględzin samochodu (zamki). Czy jest podstawa prawna do
    domagania się od sprzedającego naprawy w/w usterek, czy jest jakiś okres w
    czasie którego sprzedający jest zobowiązany dokonać takich napraw, jakie
    przepisy to regulują.

    Z niecierpliwością czekam na odpowiedź i z góry dziękuję za wszelkie
    (najlepiej dobre) wiadmości, ponieważ osoba która w/w samochód kupiła jest
    "lekko" zdenerwowana zaistaniałym obrotem sprawy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 2. Data: 2002-06-27 13:44:33
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Czy jest podstawa  prawna do
    > domagania się od sprzedającego naprawy w/w usterek, czy jest jakiś okres w
    > czasie którego sprzedający jest zobowiązany dokonać takich napraw, jakie
    > przepisy to regulują.

    To zależy jak była napisana umowa. Zwykle jest taki zapis: Kupujący oświadcza,
    że stan techniczny w/w pojazdu jest mu znany ...
    Jeżeli kupujący podpisał coś takiego moim zdaniem sam będzie musiał naprawić
    usterki. Jeżeli nie to droga cywilno-prawna jest u nas długa i kosztowna...
    Ewidentna wina sprzedającego jest wtedy gdy w umowie jest mowa o gwarancji a
    pojazd został sprrzedany uszkodzony. Pozostaje jeszcze kwestia udowodnienia, że
    pojazd w momencie nabycia był już uszkodzony a nie w trakcie eksploatacji przez
    nowego właściciela. Reasumując, jeżeli sprzedający nie zagwarantował poprawnego
    działania pojazdu np. przez 3 miesiące ( tak jak np. w niektórych komisach)to
    sprawa w Polsce nie do ugryzienia aczkolwiek jest to moje prywatne zdanie.
    Daro