eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Maciek[NP]" <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Fri, 21 Sep 2007 15:27:29 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: gu58.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1190381307 12384 80.53.72.58 (21 Sep 2007 13:28:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2007 13:28:27 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487360
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
    zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
    specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
    dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion, model
    dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była podana zgodna
    ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu systemu
    operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są zgodne z
    ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu na
    infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na rynek
    polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
    przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
    Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
    jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
    serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
    Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową opłatą
    na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od polskiego
    dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie dokonywania
    zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na celu
    wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
    niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
    założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
    producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
    nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
    miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
    jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
    ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
    błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu. Dodatkowo
    sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
    zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
    (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
    ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
    problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
    zł. Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na
    właściwą drogę w jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić
    zakupiony sprzęt.

    Pozdrawiam,
    Maciek

    --
    jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
    http://nocnypatrol.org


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1