  • 1. Data: 2009-05-18 10:05:52
    Temat: Zakup nieruchomosci-cudzoziemiec
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Szanowni Państwo! Jestem cudzoziemcem, mam żonę Polkę.Posiadam kartę stałego
    pobytu od prawie 5 lat ( w lipcu 2009). Chcemy z zoną kupić działkę
    budowlaną. Czy mam prawo być nabywcą działki razem z zoną? Czy muszę uzyskać
    pozwolenie od organów państwa?

  • 2. Data: 2009-05-18 10:21:24
    Temat: Re: Zakup nieruchomosci-cudzoziemiec
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 May 2009 12:05:52 +0200, Michal napisał(a):

    > Szanowni Państwo! Jestem cudzoziemcem, mam żonę Polkę.Posiadam kartę
    > stałego pobytu od prawie 5 lat ( w lipcu 2009).

    Jesteś obywatelem państwa UE, czy spoza UE?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-05-18 11:07:29
    Od: m...@g...pl

    Spoza UE Panie Olgierdzie.

  • 4. Data: 2009-05-19 07:05:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 May 2009 13:07:29 +0200, michalgorski7 napisał(a):

    > Spoza UE Panie Olgierdzie.

    Zatem zgodnie z ustawą z 24 marca 1920 r. (kurczę, niedługo stuknie jej
    90 rocznica "narodzin") nabycie nieruchomości przez cudzoziemca wymaga
    zezwolenia MSWiA (przy ew. współudziale innych organów), chyba że jest to
    np. samodzielny lokal mieszkalny czy garaż, a także jeśli (przeklejam,
    art. 8 ust. 1):

    2) nabycie nieruchomości przez cudzoziemca zamieszkującego w
    Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej 5 lat od udzielenia mu zezwolenia
    na osiedlenie się lub zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego
    Wspólnot Europejskich;
    3) nabycie przez cudzoziemca, będącego małżonkiem obywatela polskiego i
    zamieszkującego w Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej 2 lata od
    udzielenia mu zezwolenia na osiedlenie się lub zezwolenia na pobyt
    rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, nieruchomości, które w
    wyniku nabycia stanowić będą wspólność ustawową małżonków;

  • 5. Data: 2009-05-19 09:19:35
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Dziękuję Panie Olgierdzie.

  • 6. Data: 2009-05-19 09:39:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 19 May 2009 11:19:35 +0200, Michal napisał(a):

    > Dziękuję Panie Olgierdzie.

    Proszę bardzo, Panie Michale :-)

  • 7. Data: 2009-05-19 10:38:41
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Panie Olgierdzie, a czy te wyjątki z art. 8 ustawy dotyczą cudzoziemców spoza UE?

  • 8. Data: 2009-05-19 11:20:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 19 May 2009 12:38:41 +0200, Michał napisał(a):

    > Panie Olgierdzie, a czy te wyjątki z art. 8 ustawy dotyczą cudzoziemców
    > spoza UE?

    Tak.
    Jakby był Pan z UE to od 1 maja 2009 r. w ogóle nie potrzeba by było
    żadnego zezwolenia:

    http://www.pe24.pl/tekst-19682/Obywatele-UE-od-1-maj
    a-moga-kupowaa-
    nieruchomosci-w-Polsce-bez-przeszkod