  • 1. Data: 2004-11-10 14:12:13
    Temat: Odszkodowanie pomoc, porada
    Od: "NIrVaNA" <d...@m...pl>

    Witam,
    Mam pytanie dotyczace nastepujacej sprawy:
    Pewna osoba ulegla ztruciu gazu paralizujacego w szkole spowodowanego
    rozpyleniem owego gazu przez jednego z uczniow (16-sto latek), gaz
    spowodowal paraliz gornej czesc ciala i trudnosci z odychaniem (dusiala sie
    niemogac odychac) czy istnieje mozliwosc pozwania owego delikwenta przed
    sad?? Ile taka sprawa by kosztowal poszkodowana?? Czy jest mozliwosc
    uzyskania odszkodowania od ubezpieczyciela i od winnego zajscia, wyzej
    wspomniana dziewczyna trafila do szptala w ciezkim stanie i tam pozostala na
    leczeniu. Ubezpieczyciel to szkola ktora ma podpisane umowy z jakas firma,
    zajscie mial miejsce na terenie szkoly przed lekcja (przerwa), byla
    ewakulacja calej szkoly. Prosze o odpowiedz
    z powazaniem Dawid Woszczyna
    moj e-mail: j...@w...pl

  • 2. Data: 2004-11-10 17:29:18
    Temat: Re: Odszkodowanie pomoc, porada
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    wydaje mi sie ze sprawa wyglada nastepujaco:
    1. poszkodowany moze pozwac sprawce - a najlepiej jego rodzicow albo
    opiekunow prawnych na zasadach ogolnych kodeksu cywilnego
    2. wykazac nalezy utrate zdrowia w wyniku takiego zdarznie, wydaje mi sie
    ze musialoby to bys trwaly uszczerbek na zdrowiu, a jesli byla w szpitalu
    to na pewno hisotria choroby, opinie lekarzy wykazaloby, ze taki uszczerbek
    zostal poniesiony...
    3. ubezpieczycielem na pewno nie jest szkola, ale jakis zaklad ubezpieczen
    i jesli nalezy sie wyplata odszkodowania to tylko do wysokosci
    przewidzianej w umowie i w zaleznosci od wysokosci skladki
    4. wydaje sie ze strona wnoszaca pozew musialby zaplacic 10% zadnej kwoty,
    chyba ze wniesie wniosek o zwolnienie z kosztow

    to chyba tyle...
    zeby nie wnikac w szczegoly

  • 3. Data: 2004-11-10 20:20:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    maroko wrote:
    > wydaje mi sie ze sprawa wyglada nastepujaco:
    > 1. poszkodowany moze pozwac sprawce - a najlepiej jego rodzicow albo
    > opiekunow prawnych na zasadach ogolnych kodeksu cywilnego

    A rodziców na jakiej podstawie?

    KG

  • 4. Data: 2004-11-11 11:40:49
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2004 21:20:53 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > A rodziców na jakiej podstawie?

    na zasadach ogólnych - np że wiedzieli, że ma gaz, a nic nie zrobili. To
    tak jak w standarsowym kazusie, z 15-latkiem na motocyklu który potrącił
    pieszego.

    --
    Falkenstein

  • 5. Data: 2004-11-11 11:52:17