  • 1. Data: 2006-12-14 17:10:18
    Temat: Zakup mieszkania z długami
    Od: "Bartosz Zoltak" <w...@s...com>

    Witam,

    Czy jak kupuje na rynku wtornym mieszkanie (wlasnosc hipoteczna), to
    czy przechodza na mnie zobowiazania z tytulu niezaplaconych przez
    dotychczasowego wlasciciela oplat za:

    - media, jak prad czy gaz czy telefon

    - czynsz dla zarzadcy budynku

    (planuje zakup mieszkania i nie wiem, jak mam podejsc do tego
    problemu)

    Dziekuje za informacje,

    pozdrawiam
    Bartek Zoltak
    www.szyfrowanie.com

  • 2. Data: 2006-12-14 23:25:34
    Temat: Re: Zakup mieszkania z długami
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz Zoltak" <w...@s...com> wrote in message
> [...]
    >
    > - media, jak prad czy gaz czy telefon
    >
    > - czynsz dla zarzadcy budynku
    >
    > (planuje zakup mieszkania i nie wiem, jak mam podejsc do tego

    Teoretycznie nie.
    Ale będziesz się kopał z koniem, bo ci tpsa powie, że ci telefonu nie załozy
    bo w tym lokalu był zadłuzony telefon.
    To już lepiej wytarguj ze sprzedającym niższą cenę mieszkania i pospłacaj za
    niego długi.

  • 3. Data: 2006-12-15 01:05:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Teoretycznie nie.
    > Ale będziesz się kopał z koniem, bo ci tpsa powie, że ci telefonu nie załozy
    > bo w tym lokalu był zadłuzony telefon.

    Primo: telekomuna nie ma prawa odmówić świadczenia usługi.
    Secundo: poza telekomuną istnieją inni operatorzy telefoniczny (choćby
    Era), więc telekomuna może się iść wypchać żabami i ślimakami.

    > To już lepiej wytarguj ze sprzedającym niższą cenę mieszkania i pospłacaj za
    > niego długi.

    Sprzedający na to nie pójdzie, bo w końcu to na nim ciążą zobowiązania i
    potem jego będzie komornik ścigał.

    Chyba że w umowie odpowiednio zawrzecie przeniesienie zobowiązań.

  • 4. Data: 2006-12-15 02:40:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Primo: telekomuna nie ma prawa odmówić świadczenia usługi.

    prawa nie ma, ale odmówi i możesz sie najwyżej wydrzeć na panienkę w okienku

    > Secundo: poza telekomuną istnieją inni operatorzy telefoniczny (choćby
    > Era), więc telekomuna może się iść wypchać żabami i ślimakami.

    żaby i ślimaki muszą w tym rejonie świadczyc usługi

    konkurencji wodociągom i elektrowni akurat raczej nikt nie zrobi.

    > Sprzedający na to nie pójdzie, bo w końcu to na nim ciążą zobowiązania i
    > potem jego będzie komornik ścigał.
    >
    > Chyba że w umowie odpowiednio zawrzecie przeniesienie zobowiązań.

    Dokładmie to miałem na myśli.

  • 5. Data: 2006-12-15 13:35:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > prawa nie ma, ale odmówi i możesz sie najwyżej wydrzeć na panienkę w okienku

    To wtedy donos do odpowiedniego urzędu i będą musieli.

    > żaby i ślimaki muszą w tym rejonie świadczyc usługi
    >
    > konkurencji wodociągom i elektrowni akurat raczej nikt nie zrobi.

    Ci umowę podpisać już zdecydowanie muszą.

    Zresztą w moim przypadku to wyglądało tak: (1) sprzedałem mieszkanie (2)
    STOEN dostał ode mnie informację o nowym adresie, a nowy właściciel
    pokazał akt notarialny, spisane stany liczników i od ręki miał podpisaną
    nową umowę.

    Zadłużenie było, bo to był środek okresu rozliczeniowego - potem na nowy
    adres przyszła stosowna faktura korygująca, uiściłem i tyle było ze STOENem.

    Warto to zaznaczyć :)