  • 1. Data: 2007-03-29 16:33:11
    Temat: Zakup mieszkania - Udostępnienie za rok
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    Witam
    Stoję przed następującą sytuacją:
    Kupuję mieszkanie na rynku wtórnym, na które biorę kredyt hipoteczny
    80.000zł.
    Jednak zbywca udostępni mi mieszkanie dopiero za rok (takie warunki udało mi
    się wynegocjować, ze względu na atrakcyjną cenę).
    Zbywca, potrzebuję teraz 30.000zł, a resztę za rok.
    Jednak banki które udzielają kredytów hipotecznych, dokonują wypłaty w
    transzach jedynie w przypadku budowy (nie ma możliwości zapłaty w transzach
    w przypadku kupna mieszkania).

    Czy jest jakiś sposób, aby zbywca otrzymał zapłatę w dwóch transzach
    30.000zł a za rok, w momencie udostępnienia mieszkania pozostałe 50.000zł?

  • 2. Data: 2007-03-29 17:31:38
    Temat: Re: Zakup mieszkania - Udostępnienie za rok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .ppp. napisał(a):

    > Czy jest jakiś sposób, aby zbywca otrzymał zapłatę w dwóch transzach
    > 30.000zł a za rok, w momencie udostępnienia mieszkania pozostałe 50.000zł?

    A co to ma wspólnego z prawem? Popytaj się w bankach lub u doradców, czy
    mają taką ofertę.

    Ewentualnie możesz próbować kupić już teraz za całą sumę, a ze
    sprzedającym się umówić, że te 50 tysięcy odda jako depozyt lub coś w
    tym stylu. A ty pozwolisz mu tam przez rok mieszkać (użyczenie).

    Pytanie tylko, jak go zmusisz, jak nie będzie potem chciał oddać na ten
    rok kasy ani sie potem po roku wyprowadzić...

  • 3. Data: 2007-03-29 19:11:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2007 19:31:38 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > sprzedającym się umówić, że te 50 tysięcy odda jako depozyt lub coś w
    > tym stylu. A ty pozwolisz mu tam przez rok mieszkać (użyczenie).

    Tylko że to ma jeden "mały" minus: z reguły spłacanie kredytu należy
    rozpocząć gdy zostanie w całości wypłacony - czyli dostajesz kredyt, czekasz
    aż developer wybuduje Twoje mieszkanie/dom, wprowadzasz się i zaczynasz
    spłacać kredyt. Jeśli weźmiesz całość kredytu rok wcześniej, to przez ten
    rok będzie trzeba spłacać raty kredytu równolegle z płaceniem za mieszkanie
    (no, chyba że ktoś mieszka bezkosztowo z rodziną)... Niektóre banki
    pozwalają odroczyć spłatę kredytu (BPH bodajże coś takiego dawał) - ale tu
    faktycznie trzeba po prostu połazić po bankach i popytać o oferty.

    > Pytanie tylko, jak go zmusisz, jak nie będzie potem chciał oddać na ten
    > rok kasy ani sie potem po roku wyprowadzić...

    Właśnie, też jestem ciekaw :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 4. Data: 2007-03-29 19:36:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tylko że to ma jeden "mały" minus:

    minus??
    ja bym powiedzial ze to raczej plus, a w kazdym razie wyjdzie na zero,
    pytajacy otwiera sobie fundusz, wplaca te 50kpln na niego i po roku ma juz
    ponad 60kpln, czyli 1/8 kredytu mniej, moze to sobie zostawic, splacic
    kredyt, albo zniwelowac oplaty za mieszkanie przez ten rok, pelna dowolnosc

  • 5. Data: 2007-03-29 21:02:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > rok będzie trzeba spłacać raty kredytu równolegle z płaceniem za mieszkanie
    > (no, chyba że ktoś mieszka bezkosztowo z rodziną)... Niektóre banki

    Cóż, to niby ma być "okazja". Więc tak czy inaczej będzie to opłacalne.

  • 6. Data: 2007-03-30 07:16:47
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A po drodze nastąpi polski czerwiec .....
    JaC

    > otwiera sobie fundusz, wplaca te 50kpln na niego i po roku ma juz ponad 60kpln

    It has removed 3483 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!