  • 1. Data: 2007-03-29 13:33:23
    Temat: Zakup maszyn i urzadzen za granica i VAT
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@t...nie.sieradz.info>

    Witam.

    Mam pytanie zwiazane z zakupem maszyn produkcyjnych za granica (konkretnie z
    holandii).
    Holenderskie prawo przewiduje brak VAT (lub VAT=0 nie jestme pewien) jesli maszyny i
    urzadzenia sprzedawane sa 'na eksport czyli pozagranice'.
    Czy kupujac jakies urzadzenie w Holandii, nie placac tam VAT musze w polsce zaplacic
    jakis
    podatek, clo ?

  • 2. Data: 2007-04-01 21:00:17
    Temat: Re: Zakup maszyn i urzadzen za granica i VAT
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > urzadzenia sprzedawane sa 'na eksport czyli pozagranice'.

    Jak chyba w kazdym kraju Unii w takim przypadku.

    > Czy kupujac jakies urzadzenie w Holandii, nie placac tam VAT musze w polsce zap
    > lacic jakis
    > podatek, clo ?

    Nie, placisz tyle ile masz na fakturze. Wewnatrz Unii obowiazuje generalnie
    ruch bezclowy. Dowiedz sie natomiast czy urzadzenie ma wszelkie wymagane atesty.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-04-02 13:58:21
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

> [...]
    > urzadzenia sprzedawane sa 'na eksport czyli pozagranice'.
    > Czy kupujac jakies urzadzenie w Holandii, nie placac tam VAT musze w polsce

    poczytaj o euronipie. Vat i tak zaplacisz, czy tego chcesz czy nie.
    mimo wszystko zalatw sobie euro nip