eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2008-04-15 11:50:08
    Temat: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Od: Paweł Wanasz <w...@p...wp.pl>

    Witam,

    rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
    majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
    KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
    (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
    uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
    opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
    Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)

    Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
    wrzucić w ten sposób w koszty? :)

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 2. Data: 2008-04-15 13:14:08
    Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Paweł Wanasz napisał:

    > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
    > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
    > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
    > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
    > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
    > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
    > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)

    Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty

    Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
    zyskasz.

    > Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
    > wrzucić w ten sposób w koszty? :)

    a to nie bedzie oszustwo podatkowe?

    Warto?


  • 3. Data: 2008-04-15 13:22:42
    Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Od: wanaszp <w...@p...wp.pl>

    On 15 Kwi, 15:14, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
    > Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
    >
    > > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
    > > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    > > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
    > > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
    > > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
    > > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
    > > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
    > > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
    >
    > Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
    >
    > Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
    > zyskasz.

    Nie mogę "olać" bo to jest ok 10 tys. zl jeżeli nie więcej.
    Szukam jakiegoś konstruktywnego rozwiązania.

    >
    > > Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
    > > wrzucić w ten sposób w koszty? :)
    >
    > a to nie bedzie oszustwo podatkowe?
    >
    > Warto?

    Przecież to był żart... Oczywiście że nie warto


  • 4. Data: 2008-04-15 15:51:24
    Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik wanaszp napisał:
    > On 15 Kwi, 15:14, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
    >> Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
    >>
    >> > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
    >> > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    >> > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
    >> > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
    >> > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
    >> > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
    >> > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
    >> > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
    >>
    >> Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
    >>
    >> Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
    >> zyskasz.
    >
    > Nie mogę "olać" bo to jest ok 10 tys. zl jeżeli nie więcej.
    > Szukam jakiegoś konstruktywnego rozwiązania.

    Olej ;)

    To jest konstruktywne rozwiazanie.

    Lub - _jesli_ _masz_ _faktury_ na zakupione rzeczy, na siebie
    oczywiscie, to te sprzed 2-3 miesiecy zanim firma zaczela dzialac mozesz
    sprobowac wrzucic jako "koszty otworzeniea i uruchomienia dzialalnosci".
    Tak jak sie wrzuca np. wyrobienie pieczatki czy trejestracje VAT czy
    inne sprawy konieczne z uruchomieniem. Ale tutaj roznie US na to potem
    patrzy. Zwykle robi sie tak, ze najpierw firma, a jak juz firma dziala
    (na papierze) to sie kupuje komputery, ksiazki itp...



  • 5. Data: 2008-04-15 20:17:17
    Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> napisał
    >
    > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać
    > z majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    > mojej nowej działalności.

    Jeśli to zwykła d.g. to rozdział twojego majątku na prywatny i firmowy
    nie zawsze jest tak bardzo wyraźny.

    > W jaki sposób powinienem je zaksięgować w KPiR, tak żeby wrzucić
    > je w koszty w miarę możliwości szybko (jednorazowo?).

    Myślę, że w twoim przypadku można rozważyć wprowadzenie tego
    do ewidencji środków trwałych i potem jednorazowe umorzenie.
    Ale generalnie do takich tematów jest specjalna grupa *.podatki
    i lepiej tam pytaj - szybciej i lepiej.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1