  • 1. Data: 2008-04-15 09:04:20
    Temat: ochrona fotografii i prac plastycznych
    Od: jukka <k...@g...com>

    Witam,

    Znalazłem w domu kilka interesujących, starych fotografii
    (opublikowanych w książce) oraz kilka prac plastycznych (reprodukcji
    rysunku, plakatu). To bardzo interesujące materiały, ale o ile w
    fotografiach książkowych teoretycznie istnieje mozliwosc sprawdzenia
    autora, daty publikacji itd, to w drugim przypadku określenie tych
    danych moze byc trudne o ile nie mozliwe.

    Czy istnieje mozliwosc komercyjnego wykorzystania ich? Chciałbym
    wykorzystać oryginały, ale jeżeli to nie jest możliwe, w jakim stopniu
    prace te powinny zostać zmodyfikowane abym mógł? Czy prace plastyczne,
    typu kolaż naruszają dobra i wymagają zgody autorów?

    Jak długo ochroną prawną są objęte materiały wskazane przeze mnie? Czy
    istnieje coś takiego jak Public Domain co umożliwiałoby swobodę
    wykorzystania materiałów np. dotyczące starego plakatu propagandy PRL?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek