    From: "Kompaner" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakład Energetyczny - nie dali książeczki, a straszą.
    Date: Sun, 11 Jul 2004 00:41:51 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@217.113.224.170

    Witam!
    Jestem tu po raz pierwszy, więc wszystkich serdecznie pozdrawiam.
    Problem jest banalny, ale przed przystąpieniem do działania chciałbym zdobyć
    rozpoznanie tematyki.
    W kwietniu tego roku skończyła się książeczka opłat za energię elektryczną.
    Wpłaty zlecono bankowi, płacono regularnie.
    Dzisiaj tj. 10 lipca przyszedł list zwykły z Zakładu Energetycznego.
    Pomyślałem, że wreszcie przysłali książeczkę, ala nie - niespodzianka.
    Otóż jest to wezwanie do zapłaty, z którego wynika, że powinienem do 15
    czerwca wpłacić pewną kwotę, jak przypuszcam opłatę okresową za energię, jak
    to zwykle bywało z "elektrownią". Koszty tego upomnienia są niewielkie
    (poniżej złotówki), ale ta sytuacja zmusiła mnie do pewnych refleksji.
    Wezwanie przyszło zwykłą pocztą, format A5, czysta treść (druk na igłówce),
    żadnej pieczęci, podpisu, pouczenia o trybie odwoławczym - nic.
    Wiem też, że ksiązeczki opłat są rozsyłane w ten sam sposób, zwykłą pocztą.
    Wezwanie wyznacza nieprzekraczalny termin wpłaty na 19 lipca, bo jak nie -
    to nie będzie prądu.
    Gdyby to wezwanie zaginęlo, podobnie jak (tak przypuszczam) książeczka,
    która do mnie nie dotarła, to nagle, pewnego dnia pozbawiono by mnie prądu,
    bez ostrzeżenia.
    Z ich strony niby wszystko w porządku, ale przecież nie mają żadnego
    potwierdzenia z mojej strony, że wezwanie dotarło. Czy to wystarcza, że
    wyślą zwykłą pocztą, a nie poleconą?
    Może ktoś bardziej obeznany z tym zagadnieniem udzieli mi krótkich
    instrukcji, jak postępować, bo się do nich wkrótce wybieram, a lubię być
    przygotowany.
    Kompaner