  • 1. Data: 2011-03-03 11:10:26
    Temat: Zakaz sprzedaży działki w KW
    Od: Maciek Murańczyk <m...@w...pl>

    W dziale trzecim KW pewnej działki natknąłem się na zapis: "Zakaz
    całkowitego lub częściowego dzielenia, sprzedawania, dzierżawienia i
    zastawiania nieruchomości bez zezwolenia właściwej władzy". Skąd to się
    wzięło, co to oznacza i jak to zdjąć?

    Drugie pytanie - działka jest wydzielona geodezyjnie, ale jest jedną
    nieruchomością z domem właściciela i kilkoma innymi jego działkami. Są tam
    również obciążenia dożywociem mieszkania w jego domu dla jego rodziców i
    pomniejsze służebności dojazdu dla skrawków pobocza celem dostępu do drogi
    publicznej dla działek, które posprzedawał dawno temu.

    Jak mam tę działkę kupić. Czy powinienem żądać wydzielenia przed sprzedażą
    działki do osobnej KW i wyczyszczenia w nowej KW wszelkich obciążeń? To
    chyba jedyna bezpieczna metoda, ale pewnie czasochłonna. Jakieś sugiestie,
    pomysły?

  • 2. Data: 2011-03-03 11:56:03
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży działki w KW
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek Murańczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba jedyna bezpieczna metoda, ale pewnie czasochłonna. Jakieś sugiestie,

    Podejdz z tym odpisem do lokalnego notariusza on Tobie doradzi co i jak.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-03-03 19:30:37
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-03 12:10, Maciek Murańczyk pisze:
> [...]
    > całkowitego lub częściowego dzielenia, sprzedawania, dzierżawienia i
    > zastawiania nieruchomości bez zezwolenia właściwej władzy". Skąd to się

    w tym samym dziale powinno być napisane na jakiej podstawie to wpisano

    k.