  • 11. Data: 2013-11-24 16:12:24
    Temat: Re: Zakaz bycia pijanym w sądzie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-24 16:01, Maciek pisze:

    > Zeznania pijanego świadka są bezwartościowe, bo może się wyprzeć, że nie był
    > w pełni władz umysłowych. Z tego powodu świadek nie może być pod wpływem
    > alkoholu ani narkotyków.

    rzeczywiście zeznania po pijaku są z miejsca nieważne?

  • 12. Data: 2013-11-24 16:12:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-24 15:26, PlaMa pisze:

    > Swoją drogą, zeznania pijanego świadka są prawnie niewiarygodne?

    Sąd może nie dać wiary. Od tego jest sądem :) Ktoś to w końcu musi
    rozsądzić :)

    Owszem - to widzimisię sędziego. W końcu sąd, to władza. Trzecia.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-11-24 16:42:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-24 16:12, sqlwiel pisze:

    > Sąd może nie dać wiary. Od tego jest sądem :) Ktoś to w końcu musi
    > rozsądzić :)

    Może, czyli jest to uznaniowe? Nie ma z definicji - pijany =
    niewiarygodne zeznania?

  • 14. Data: 2013-11-24 21:08:13
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku PlaMa napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > rzeczywiście zeznania po pijaku są z miejsca nieważne?
    Tak. Żaden sąd nie dopuści pijanego świadka. Policja zatrzymując pijanego
    podejrzanego nie przesłucha go, aż nie wytrzeźwieje, prokurator również. To
    samo dotyczy ewentualnych świadków zdarzeń, zdarzały się takowe przypadki,
    np. bójka w dyskotece.

    M.

  • 15. Data: 2013-11-24 21:21:28
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...info.costam.pl> napisał w wiadomości

    > Świadek dostaje wezwanie z wyprzedzeniem. Doskonale wie, ze w określonym
    > dniu będzie zeznawać. Ma obowiązek stawić się w sądzie i to nie jest
    > dobrowolne i nie zależy od dobrego humoru świadka.
    > Przychodząc pijany celowo obraża powagę sądu (nie sędziego, ale sądu).
    > Zeznania pijanego świadka są bezwartościowe, bo może się wyprzeć, że nie był
    > w pełni władz umysłowych.

    A jak zrobi sie wypadek samochodowy po pijaku, to też jest się ograniczonym
    umysłowo. W każdym bądź razie, jak można karać osoby niepoczytalne...

    boukun

  • 16. Data: 2013-11-24 21:24:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > podejrzanego nie przesłucha go, aż nie wytrzeźwieje, prokurator również.
    > samo dotyczy ewentualnych świadków zdarzeń, zdarzały się takowe
    Pijanego można co najwyżej na notatkę rozpytać. Wartość dowodowa znikoma,
    ale jeśli sie coś na gorąco dzieje, to czasem nie ma innego wyjścia. Ale
    trzeba go na trzeźwo przesłuchać, by to staniowiło dowód w sprawie.

  • 17. Data: 2013-11-24 21:27:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A jak zrobi sie wypadek samochodowy po pijaku, to też jest się
    > ograniczonym umysłowo. W każdym bądź razie, jak można karać osoby

    Przed wojną prowadzene pojazdu pod wpływem alkoholu stanowiło okoliczność
    łagodzącą. Czytałem, ze często kierowcy wypijali o wypadku flaszkę, by nie
    odpowiadać. Był podobnozwyczaj wożenia flaszki na wszelki wypadek. Właśni z
    tego powodu w przepisach karnych masz szereg zakazów prowadzenia pod
    wpływem czy spowodowania wypadku pod wpływem, bio gdyby nie to, to z
    ogólnych przepisów sparwca pijany bywa łagodniej traktowany.

  • 18. Data: 2013-11-24 21:28:37
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku boukun napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > A jak zrobi sie wypadek samochodowy po pijaku, to też jest się
    > ograniczonym umysłowo. W każdym bądź razie, jak można karać osoby
    > niepoczytalne...
    Jak zwykle mylisz różne sprawy. Jak się zrobi wypadek po pijaku, to się
    poczeka w areszcie do wytrzeźwienia i potem złoży zeznania jako podejrzany
    w sprawie.
    Stan upojenia alkoholowego jest stanem przemijającym, a nie stałym
    upośledzeniem. I rzecz jasna nie zwalnia od odpowiedzialności, choć kiedyś
    w prawie bywały inne zapisy.
    M.

  • 19. Data: 2013-11-24 23:15:58
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > czy spowodowania wypadku pod wpływem, bio gdyby nie to, to z ogólnych
    > przepisów sparwca pijany bywa łagodniej traktowany.

    Ale ktoś wyjątkowo mądry, a oskarżony o prowadzenie bądź spowodowanie wypadku
    pod wpływem alkoholu powinien się tak długo odwoływać, włącznie z Trybunałami
    Praw Człowieka i udowadniać swoją niepoczytalność, czyli brak winy...

    boukun

  • 20. Data: 2013-11-24 23:18:34
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > Stan upojenia alkoholowego jest stanem przemijającym, a nie stałym
    > upośledzeniem. I rzecz jasna nie zwalnia od odpowiedzialności, choć kiedyś

    To też dlatego często po spowodowaniu jakiegoś przestępstwa, ściąga się opinię
    biegłych, by oceniali czy podejrzany/oskarżony był w momencie popełnienia czynu
    zabronionego w pełni poczytalny. W danym momencie...

    boukun