  • 1. Data: 2013-11-23 14:31:13
    Temat: Prawo wodne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    W 2008 roku została przepisana działka z jednego członka rodziny na mnie
    (zakończony aktem notarialnym, wpisami do sądów itp.). W 2011 roku sołtys
    zbierał opłaty za czyszczenie rowów melioracyjnych. Poszedł do poprzedniego
    właściciela, ale nie otrzymał zapłaty (bo już od 3 lat nie jest właścicielem,
    ale tylko tam mieszka). Wczoraj dostałem wezwanie do zapłaty należności od grupy
    windykacyjnej. Nasuwają się następujące pytania:
    Czy to gmina powinna poinformować gminną spółkę wodną o zmianie właściciela
    działki, czy to nowy właściciel?
    Jeżeli nie dostałem żadnego wezwania do zapłaty/faktury itp. (mimo, że inne
    wezwania od 2008 roku z gminy przychodzą do mnie), bo wykonawca robót dale listę
    dla sołtysa i to on (sołtys) zbiera pieniądze nie jest zbyt dziwne?
    Co należy zrobić, jak znajdę dowód zapłaty wykonany przez poprzedniego
    właściciela? Olać to wezwanie, czy ich pozwać za próbę wyłudzenia (windykatora,
    czy spółkę wodną)?

    Przypominam, że chodzi o art. 17 i 171 ustawy Prawo Wodne.