  • 11. Data: 2012-07-15 23:46:33
    Temat: Re: podawanie sie za "organ"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2012 23:37, Aha.... pisze:

    > Wychodzi na to ze logo Adidsa' i innych producentow szmat jest w tym
    > chorym panstwie skuteczniej chronione niz urzedy panstwowe i godlo
    > panstwowe.

    Ach, bo duże korporacje mają stada prawników, których sensem istnienia
    jest polowanie na takie przypadki.

    No i ponoszą ich powodu konkretne straty.

    A mała firma bez etatowego prawnika - nawet jeśli się zorientuje w
    próbie oszustwa, to kogo wyśle i co będzie z tego mieć?

    A jeśli się nie zorientuje i raz zapłaci - ile więcej straci czasu i
    pieniędzy, niż straciła na oszusta?

    Wiele przestępstw uchodzi płazem właśnie dlatego, że koszt "walki o
    sprawiedliwość" dla ofiary znacznie przekracza poniesione straty.

    Wyobraź sobie, że prowadzisz jednoosobową działalność i byłeś dość
    naiwny, żeby dać się nabrać... Policz teraz, ile będzie cię kosztowało
    złożenie zeznań, latanie potem po sądach - i co będziesz z tego miał?
    Nawet jeśli sprawców złapią, to pewnie potem się okaże, że nie ma z
    czego odzyskiwać.

  • 12. Data: 2012-07-16 00:27:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:5003013c$1@news.home.net.pl...

    > Czyli trzeba się zgłaszać jako poszkodowany... Bo w sumie na podszywanie
    > się pod "organ" to powinno samo "uprzejmie donoszę" wystarczyć - i
    > ewentualne wezwanie na świadka (dlatego zastanawiałem się nad tą drogą).

    Co za różnica, bo nie za bardzo rozumiem.

  • 13. Data: 2012-07-16 01:12:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 00:27, Robert Tomasik pisze:

    > Co za różnica, bo nie za bardzo rozumiem.

    Może znów zbyt dosłownie interpretuję treść przepisów, ale art. 227 KK
    jest przestępstwem przeciwko działalności instytucji państwowych, czyli
    w pewnym sensie poszkodowane jest "państwo", a w przypadku art. 286 KK
    mamy przestępstwo przeciwko mieniu, czyli musi być ktoś, czyje mienie
    było zagrożone.

    Przez analogię: jeśli ktoś zelży prezydenta RP, to do rozpoczęcia
    postępowania wystarczy, że "organa" się o tym dowiedzą. Jeśli zaś ktoś
    okradnie mnie, to póki nie poskarżę się na tę kradzież i nie zacznę
    występować jako pokrzywdzony - złodziejowi zasadniczo nic nie grozi.

    Tak z praktyki: stoisz sobie przed sklepem i widzisz, jak ktoś włamuje
    się do samochodu i zabiera z niego np. laptopa. Jakie widzisz realne
    szanse na skazanie go, jeśli ty go zatrzymasz (jako policjant masz
    teoretycznie obowiązek zareagować nawet na urlopie) jeśli okradziony
    zwyczajnie odmówi angażowania się w sprawę? (bo np. uzna czas jaki
    straci za więcej warty, niż jakiś komputer)

    A chyba przyznasz, że zostanie okradzionym jest realnie odczuwalne dla
    okradzionego, zaś taki prezydent generalnie leje na to, że jakiś
    kloszard publicznie go zwyzywał od ostatnich...

  • 14. Data: 2012-07-16 01:44:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50034e69@news.home.net.pl...

    > Może znów zbyt dosłownie interpretuję treść przepisów, ale art. 227 KK
    > jest przestępstwem przeciwko działalności instytucji państwowych

    No ale chodzi o konkretną instytuję faktycznie istniejącą. Czyli Załóżmy
    ktoś ubiera mundur i podaje sie za policjanta, wykonuje zastrzeżone dla
    tego organu czynności wykorzystując fałszywe przekonanie osób, że ejst
    policjantem.

    , czyli
    > w pewnym sensie poszkodowane jest "państwo", a w przypadku art. 286 KK
    > mamy przestępstwo przeciwko mieniu, czyli musi być ktoś, czyje mienie
    > było zagrożone.

    Musi. Zastanawiam sie nad kwalifikacją prawną, gdyby ktoś przesyłał tego
    typu zadania udzielenia informacji, ale nie byłoby to połączone z
    wniesieniem opłaty.

> [...]
    > okradnie mnie, to póki nie poskarżę się na tę kradzież i nie zacznę
    > występować jako pokrzywdzony - złodziejowi zasadniczo nic nie grozi.

    No to nie masz racji. O ile sprawcą nie jest osoba najbliższa, to organb
    dowiedziawszy się o tym wszczyn z urzędu postępowanie.

> [...]
    > teoretycznie obowiązek zareagować nawet na urlopie) jeśli okradziony
    > zwyczajnie odmówi angażowania się w sprawę? (bo np. uzna czas jaki straci

    Znam takie przypadki i wyroki skazujace zapadają. Jest to jakiś tam kłopot
    procesowy, ale dajacy się obejść. Pokrzydzony czy sobie życzy, czy nie
    zeznawać musi. Jesli nie jest to przestępstwo ścigane na wniosek jedynie,
    to jego stanowisko w przedmiocie chęci scigania nic tu nie zmienia.

    > A chyba przyznasz, że zostanie okradzionym jest realnie odczuwalne dla
    > okradzionego, zaś taki prezydent generalnie leje na to, że jakiś kloszard
    > publicznie go zwyzywał od ostatnich...

    Moim zdaniem akurat tu chodzi o to, by Pan Prezydent nie musiał być
    małostkowy i szczególnie czuć się obrażony przez kloszarda.

  • 15. Data: 2012-07-16 07:08:40
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-15 23:46, Andrzej Lawa pisze:

    > Ach, bo duże korporacje mają stada prawników, których sensem istnienia
    > jest polowanie na takie przypadki.

    Bo to po prostu jest działalność uboczna wielkich korporacji. Najpierw
    łapówkami ukształtowali prawo, czyli teren na którym zamierzali polować.
    Ogrodzili go, oczyścili, zagospodarowali - no i teraz wpuszczają tam
    swoje wytresowane psy gończe.

    > No i ponoszą ich powodu konkretne straty.

    A mówisz to mocą encykliki papieskiej i korzystasz z dogmatycznej
    nieomylności?
    To jest najzwyczajniej *NIEPRAWDA* !
    Jakeż-to konkretne straty ponoszą?
    Konkretne straty ponieśliby, gdyby im się magazyn spalił, albo kontener
    z towarem zmyło ze statku do morza. To są konkretne straty. Można
    bezsprzenie je oszacować. (Chociaż... Czy towar w spalonym magazynie był
    wart wg kosztów wytworzenia, czy ceny zbytu? A jeśli jest recesja i ceny
    lecą na łeb?...)

    To, że ktoś kupi (świadomie) podróbkę, to tylko znaczy, że chce mieć
    *logo* Adudusia na gównianym bucie, a nie but Adudusia.
    A jeśli sprzeda komuś innemu, nieświadomemu podróbkę - to go oszukał. I
    tyle.
    Jakoś nie widzę tu konkretnej straty Adudusia.

> [...]
    >
    > Wiele przestępstw uchodzi płazem właśnie dlatego, że koszt "walki o
    > sprawiedliwość" dla ofiary znacznie przekracza poniesione straty.

    Czyli najrozsądniej byłoby profilaktycznie wyrżnąć wszystkich prawników
    i parlamentarzystów ;)

> [...]
    > złożenie zeznań, latanie potem po sądach - i co będziesz z tego miał?
    > Nawet jeśli sprawców złapią, to pewnie potem się okaże, że nie ma z

    Kluczowe jest, czy zostanie to zakwalifikowane jako oszustwo. Raczej
    nie, bo tamci też mają prawników i już o to zadbali, żeby były "gwiazdki
    i małe druczki".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 16. Data: 2012-07-16 07:58:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 07:08, SQLwiel pisze:

> [...]
    > łapówkami ukształtowali prawo, czyli teren na którym zamierzali polować.
    > Ogrodzili go, oczyścili, zagospodarowali - no i teraz wpuszczają tam

    Cóż, ja nigdy nie pisałem, że lubię korporacje ;)

    > A mówisz to mocą encykliki papieskiej i korzystasz z dogmatycznej
    > nieomylności?
    > To jest najzwyczajniej *NIEPRAWDA* !

    Prawda, prawda, aczkolwiek zgodzę się, że nie w takim zakresie, jak
    korporacje to wyliczają.

    > Jakeż-to konkretne straty ponoszą?

    Mniejsze zakupy ze strony tych, co kupują tylko dla znaczka, a w dupie
    mają jakość.

    Mniejsze zakupy ze strony tych, co dali się nabrać na okazyjną podróbę.

    Szkody na reputacji ze strony tych, co kupili tandetną podróbę i im się
    szybko rozpadła (przy założeniu, że oryginał jest dobrej jakości).

    > Konkretne straty ponieśliby, gdyby im się magazyn spalił, albo kontener
    > z towarem zmyło ze statku do morza. To są konkretne straty. Można

    To pokryje ubezpieczenie - żadna strata.
    [ciach]

    > Czyli najrozsądniej byłoby profilaktycznie wyrżnąć wszystkich prawników
    > i parlamentarzystów ;)

    I wszystkie korporacje ;->

    Swoją drogą mi się marzy system społeczny ludzi na Chironie (z "Voyage
    from Yesteryear"). Ewentualnie w ramach kompromisu system z "Starship
    Troopers" (z książki, nie z filmu).

    > Kluczowe jest, czy zostanie to zakwalifikowane jako oszustwo. Raczej
    > nie, bo tamci też mają prawników i już o to zadbali, żeby były "gwiazdki
    > i małe druczki".

    Nie, na wezwaniu nie ma żadnych drobnych druczków ujawniających szwindel.

  • 17. Data: 2012-07-16 13:01:02
    Temat: Zagadka dla myślących. Re: podawanie sie za "organ"
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-07-16 07:58, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > szybko rozpadła (przy założeniu, że oryginał jest dobrej jakości).

    > To pokryje ubezpieczenie - żadna strata.

    No i tutaj zagadka dla myślących:
    Dlaczego TU ubezpieczają magazyn od spalenia, a nie ubezpieczają
    korporacji "od wyprodukowania, bądź wprowadzenia na rynek podróbek" ?

    Hint ( a może: a raczej): chyba ubezpieczają, tylko korporacjom nie
    opłaca się tego ubezpieczenia kupować.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 18. Data: 2012-07-16 13:09:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 13:01, maruda pisze:

    > No i tutaj zagadka dla myślących:
    > Dlaczego TU ubezpieczają magazyn od spalenia, a nie ubezpieczają
    > korporacji "od wyprodukowania, bądź wprowadzenia na rynek podróbek" ?

    Bo te straty są mniej wymierne i możliwe do oszacowania dopiero po
    dorwaniu sprawców fałszerstwa i zrobienia im remanentu, a wtedy te
    wszystkie straty spokojnie da się pokryć z tego, co sobie sprawcy zarobili.

    Przed złapaniem - nie ma jak wycenić. Po - nie ma potrzeby, żeby ktoś
    płacił za sprawcę.

  • 19. Data: 2012-07-16 13:31:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 01:44, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > ktoś ubiera mundur i podaje sie za policjanta, wykonuje zastrzeżone dla
    > tego organu czynności wykorzystując fałszywe przekonanie osób, że ejst

    A jakbyś zakwalifikował taki czyn: robię sobie jakiś wymyślony mundurek,
    coś pośredniego między policją a wojskiem, produkuję ładną legitymację z
    nazwą "firmy" np. "Krajowa Inspekcja Ruchu", organizuję "lizaka" i
    zaczynam kontrolować i inkasować mandaty... Czegoś takiego, jak "Krajowa
    Inspekcja Ruchu" nie ma... Czyli co - oszustwo, czy podszywanie się pod
    "organa"?

    [ciach]

    > No to nie masz racji. O ile sprawcą nie jest osoba najbliższa, to organb
    > dowiedziawszy się o tym wszczyn z urzędu postępowanie.

    Wszczyna. Ale co dalej?

    Teoretycznie oszustwo też powinno być automagiczne ścigane przez policję.

    > Znam takie przypadki i wyroki skazujace zapadają. Jest to jakiś tam
    > kłopot procesowy, ale dajacy się obejść. Pokrzydzony czy sobie życzy,
    > czy nie zeznawać musi.

    "Nie wiem"
    "Nie pamiętam"

    I co, jak zrobisz kradzież, jak rzekomo poszkodowany będzie twierdził,
    że nie kojarzy, czy to jego mienie?

  • 20. Data: 2012-07-16 15:13:42
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-16 13:09, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wszystkie straty spokojnie da się pokryć z tego, co sobie sprawcy zarobili.
    >
    > Przed złapaniem - nie ma jak wycenić. Po - nie ma potrzeby, żeby ktoś

    Czyli wychodzi, że taniej jest spuścić psy, niż płacić składkę.
    :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.