  • 1. Data: 2004-02-25 19:20:56
    Temat: Zabezpieczenie pożyczki
    Od: "Hieronim" <h...@p...onet.pl>

    Pożyczyłem bliskiemu koledze pieniądze na dofinansowanie kupna mieszkania
    (ok. 30000zł). Prawdę mówiąc użyczyłem bez oprocentowania. Nie wiem kiedy mi
    spłaci, pewnie nieprędko. Chciałbym jakoś je zabezpieczyć. Myślałem aby
    wystawił mi weksel ale nie wiem jak to zrobić i czy tak można. Weksel
    wystawić na określony, niezbyt odległy termin, ale niekoniecznie egzekwować
    należność po tym czasie( chyba że miałby pieniądze ale nie kwapił się do
    spłaty). Czy taki weksel trzeba sporządzić u notariusza, czy można między
    sobą? A może dać sobie spokój i spisać zwykłą umowę pożyczki. Czy w takim
    przypadku gdyby przyjaciel stał się wrogiem można egzekwować należność
    sądownie. Gdyby ktoś mnie oświecił w tym temacie byłbym bardzo wdzięczny.
    Nigdy weksla nie miałem w ręku. Hieronim

  • 2. Data: 2004-02-25 19:34:28
    Temat: Re: Zabezpieczenie po=BFyczki
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Pożyczyłem bliskiemu koledze pieni?dze na dofinansowanie kupna
    mieszkania
    > (ok. 30000zł). Prawdę mówi?c użyczyłem bez oprocentowania. Nie wiem kiedy mi
    > spłaci, pewnie nieprędko. Chciałbym jako? je zabezpieczyć. My?lałem aby
    > wystawił mi weksel ale nie wiem jak to zrobić i czy tak można. Weksel

    Skoro juz mu pozyczyles, to teraz jestes zdany na jego łaskę. Albo ci
    cokolwiek podpisze, albo straciles te pieniądze.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-02-25 21:39:35
    Temat: Re: Zabezpieczenie pożyczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Hieronim wrote:
    [...]
    >+ spłaty). Czy taki weksel trzeba sporządzić u notariusza, czy można między
    >+ sobą?

    O wekslu to najpierw poczytaj nim uzyjesz. Może byc w archiwum
    grupy oraz www.weksel.pl na początek.

    >+ A może dać sobie spokój i spisać zwykłą umowę pożyczki.

    Znaczy: pożyczyłeś "na gębę" ?
    No to teraz na początek głupio wygladasz (co najmniej i delikatnie
    rzecz ujmując) jako "strona która straciła zaufanie" :>
    [...]
    >+ Nigdy weksla nie miałem w ręku. Hieronim

    "Najprostszą formą weksla niezupełnego [in blanco] jest pusta
    kartka papieru z podpisem wystawcy" :)

    pozdrowienia, Gotfryd