  • Data: 2004-01-26 18:31:21
    Temat: ZUS-pytanie
    Od: "Daniel Ryciak" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie
    Nie jestem pewien czy to właściwa grupa, ale postanowiłem zaryzykować. Moje
    humanistyczne wykształcenie sprawia, że czasami poddaję się przy próbach
    zrozumienia pewnych sformułowań prawnych. Otóż problem jest następujący :
    moja mama stara się o wcześniejszą emeryturę i w tym celu jest zmuszona do
    częstych odwiedzin w lokalnym oddziale ZUS-u. Wydawało się, że wszystkie
    możliwe dokumenty zostały złożone, i to nawet w kilku egzemplarzach.
    Niestety, okazuje się, że jednak Wszechwładny Urząd oczekuje jeszcze jednego
    dokumentu ( przynajmniej mam nadzieję, że to będzie ostatni ). Otóż, żądają
    "szczątkowych dokumentów zatrudnienia w firmie X". Moja mama złożyła
    oczywiście świadectwo pracy, dokumenty świadczące o likwidacji spółki ( nie
    mam pojęcia po co ), oraz jeszcze kilka zaświadczeń. Dlatego też nie
    potrafię zrozumieć o co chodzi ZUS-owi. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić
    przynajmniej co ZUS rozumie pod pojęciem "szczątkowych dokumentów
    potwierdzających zatrudnienie" ? Z góry serdecznie dziękuję.