    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ZUS próbuje okraść moich rodziców - need help
    Date: 26 Jun 2005 18:32:15 +0200

    Witam!
    Mam nastepujacy problem (a raczej mój Tata): od 1.08.2004r do dn 30.09.2004r.
    pobierał świadczenia przedemerytalne z ZUS. Za powyższe dwa m-ce było to
    2016PLN. Od dnia 1.10.2004r zawiesił pobieranie powyzszych swiadczeń, poniewaz
    udało mu się dostać pracę. Umowa o prace była na czas określony - 1 rok.
    Ponieważ zarobki w ramach powyzszej umowy o pracę, do dn. 28.02.2005r (koniec
    roku obrachunkowego ZUS) przekroczyły kwotę 14tys PLN, ZUS domaga się zwrotu
    pobranego wczesniej swiadczenia, czyli owych 2016PLN.
    I teraz pytanie: czy jest to zgodne z prawem??? Przeciez Tata zawiesił
    pobieranie zasiłku przedemerytalnego z ZUS-u w zamian podejmując pracę, i
    odprowadzając z pensji m.in składni na ZUS, podatki itp. Jeśli jest na to
    rzeczywiście jakiś paragraf, to czy istnieje jakiś kontr-przepis, w końcu
    nasze prawo jest pełne sprzeczności. I jeszcze jedno: moi rodzice to normalni,
    starsi ludzie którzy nie czytają dzienników ustaw czy monitorów rządowych.
    Krótko mówiąc, polegają na tym, co mówia im bezduszni i czesto niedouczeni
    urzędnicy. Wiem, że to bład ale tak przeciez robi większośc starszych osób i
    chyba dlatego tak łatwo ZUS może okradać ludzi. Podczas wyrejestrowywania się
    z zasiłku przedemerytalnego, nikt Taty nie pinformował, że jego zarobki nie
    mogą przekroczyć kwoty 14tys. PLN. Dodatkowo, umowa kończy się we wrześniu
    br, a wznowienie świadczeń mozliwe będzie po zakończeniu roku obrachunkowego
    ZUS-u, czyli w lutym 2006!!! Przez te pół roku, moi rodzice będa zyli jedynie
    z ewerytury mojej mamy (600PLN!).
    Jesli znalazłaby się tutaj jakaś zyczliwa dusza i podpowiedziała co można
    zrobic w powyższej sytuacji - bedę BARDZO, BARDZO wdzięczny....
    Pozdrawiam i z góry THX
    asegon