eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane › Re: ZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane
  • Data: 2004-05-02 18:17:22
    Temat: Re: ZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    zażądaj wydania decyzji w tej sprawie
    muszą ją wydać
    jak jej nie wydadzą w ciągu 2 miesięcy to przysługuje ci odwołanie do sąu
    okręgowego - sądu pracy za pośrednictwem inspektoratu
    Użytkownik "Skopens" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:4r8a905q4oaueh2mvcnk7capgrg2b6pg1h@4ax.com...
    > Witam
    >
    > Sprawa jest dość nietypowa. Jakieś 1,5 roku temu zorientowałem się że
    > ZUS nie przesyła składek na OFE (pracowałem wtedy po raz pierwszy od
    > kilku miesięcy). Złozyłem wniosek o wyjaśnienie sprawy. Okazało się,
    > że z gdzieś w Polsce ktoś przez pomyłkę podał numer PESEL akurat taki
    > jak mam ja, oraz że pracodawca podał moje dane do ZUS z moim numerem
    > NIP, natomiast urząd pracy przekazał moje dane bez NIP-u - to również
    > wywołało zament, chociaż nie wiem co ma piernik do wiatraka - dane się
    > przecież zgadzały. W wyjaśnieniu ZUS napisał, że nasze konta w ZUS
    > muszą zostać "rozcalone, a następnie scalone spowrotem" - to miało
    > załatwić sprawę.
    >
    > Po kliku miesiącach czekania i kilku pismach z ZUS że wyjaśnianie jest
    > w toku sprawa utknęła w martwym punkcie, a ZUS poradzili mi żebym
    > rozpoczął całą procedurę od nowa. Nie zgodziłem się na to.
    >
    > Złozyłem skargę na inspektorat ZUS do oddziału ZUS-u (wyższa
    > instancja). W odpowiedzi dowiedziałem się, że: "inspektorat ZUS
    > dopełnił wszelkiej staranności w wyjaśnianiu braku składek [...]
    > niezwłocznie zostały podjete działania zmierzające do uzyskania
    > poprawnej identyfikacji mojego konta [...] moi płatnicy potwierdzili
    > poprawność moich danych identyfikacyjnych w ZUS [...] stwierdzono
    > konieczność scalenia mojego konta jednakże PRZEPROWADZENIE POWYŻSZEJ
    > OPERACJI NIE JEST MOŻLIWE NA DZIEŃ DZISIEJSZY, gdyż nadal trwają prace
    > nad wdrożeniem odpowiedniego oprogramowania".
    >
    > I tu mi ręce opadły bo ZUS oficjalnie mnie poinformował że ma mnie,
    > pardon, głęboko w dupie. Sprawy nie zamierzam zostawić samej sobie.
    >
    > Do kogo mogę posłać kolejne pismo z ponagleniem przekazania moich
    > pieniędzy na OFE? Jest jakiś rzecznik od problemów z ZUS, a może jakaś
    > inna osoba, która byłaby w stanie wyegzekwować moje prawo.
    >
    > Czy wyegzekwowanie przekazania tych pieniędzy jest mozliwe na drodze
    > sądowej czy z góry jestem skazany na niepowodzenie lub długoletni
    > proces??
    >
    > Poradzcie jaki dalsze kroki mam wykonać - z informacji zus wynika że
    > mogę sobie poczekać i 10 lat - wszyscy widzoą jak wygląda wdrożenie
    > ich systemu.
    >
    > A jesli nie mogą tego zrobić nowym sytemem to niech to zrobią w starym
    > - jak ich podejść??
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie informacje i pomoc
    >
    > Pozdrawiam
    > Skopens
    >
    > Artur Skopowski
    >
    > PS wykasuj abc z adresu e-mail, jeśli
    > chcesz do mnie napisać


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1