    From: "pablio" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS i RP-7
    Date: Sun, 27 Jun 2004 19:10:43 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@83.238.41.66

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cbm3ss$a6a$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ZUS żąda od mojej żony RP-7 z miejsc pracy, które nie istnieją, np.
    > likwidacja zakładu albo śmierć małego przedsiębiorcy. ZUS grozi przy tym,
    że
    > bez tych papierków nie naliczy kapitału początkowego z tych miejsc.

    istnieją jeszcze archiwa
    i wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej

    Czy
    > świadectwo pracy nie jest wystarczającym powodem, by ZUS zaliczył okres
    > pracy do kapitału ?
    > Inny problem to okresy zwolnień lekarskich, które nie zostaly wykazane
    > szczegółowo w druczkach. ZUS żada bardziej szczególowych danych, ale nie
    > zawsze to możliwe- powody jak wyżej. Czy ZUS nie ma obowiązku
    archiwizowania
    > tych dokumentów, tak że może sam ustalić jakie to okresy ?

    zus nie archiwizuje dokumentów pracowniczych
    można coś ustalić na podstawie deklaracji składanych do zus ale jak słusznie
    zauważył kolega tylko małe zakłady składały deklaracje imienne
    choć obecne każdy ma konto ubezpieczonego w zusie
    i za okres od 1 stycznia 1999 zus nie będzie żadał żadnych dokumentów od
    ludzi korzystających ze świadczeń