  • 1. Data: 2007-02-07 18:10:51
    Temat: ZUS a nowa działalność gospodarcza
    Od: KT <.invalid>

    Hej,
    Myślę nad założeniem działalności gospodarczej (usługi). To jest nowa
    działalność, wcześniej ani nie pracowałem na etacie (jedynie na umowy) oraz
    nie miałem innej działalności. Chciałbym skorzystać z możliwości płacenia
    niższego ZUS-u -- czy muszę składać jakieś oświadczenie w tej sprawie i do
    kogo? Ile dokładnie mogę zaoszczędzić?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-02-07 18:29:22
    Temat: Re: ZUS a nowa działalność gospodarcza
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "KT" <.invalid> napisał w wiadomości

    >Ile dokładnie mogę zaoszczędzić?

    Maly ZUS to w tym mcu 280.80. Duzy prawie 5 stów wiekszy. Po zalozeniu DG
    skladasz dokumenty w ZUS i maly zus nalezy ci sie defaultowo

    Angie

  • 3. Data: 2007-02-08 02:07:41
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "KT" <.invalid> napisał w wiadomości
    > Maly ZUS to w tym mcu 280.80. Duzy prawie 5 stów wiekszy. Po zalozeniu DG
    > skladasz dokumenty w ZUS i maly zus nalezy ci sie defaultowo
    > Angie

    To dla prowadzacych dzialalnosc sa rozne ZUS-Y ?
    Maly ZUS ? Wielki (duzy) ZUS ?

    O co tu chodzi ?

    pozdrawiam
    goore

  • 4. Data: 2007-02-08 07:48:56
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O co tu chodzi ?

    Dla nowozakladajacych DG jest przez 2 lata nizszy ZUS. Google twoim
    przyjacielem:-)

    Angie

  • 5. Data: 2007-02-09 09:58:50
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 lut o godzinie 19:10, na pl.soc.prawo, KT napisał(a):

    > Ile dokładnie mogę zaoszczędzić?

    Nic nie zaoszczędzisz. Mniej "uskładasz" na przyszłą dziadowiznę.
    Naj rozsądniej, tą różnicę pomiędzy "dużym" a małym" ZUSem odkładać na
    jakimś FI. Tylko raczej na pewno nie na 3 filarku ;)))

    --
    Herbi
    09-02-2007 10:58:49