  • 1. Data: 2002-02-13 12:22:42
    Temat: ZUS a KRUS
    Od: "Mike" <g...@w...pl>

    Podobno skladka KRUS znacznie korzystniejsza.
    ok. 200 zl/3 mies = ok. 70 zl/mies
    a ZUS ok. 500/mies

    Czy mozna prowadzic dzialalnosc gosp. uprzednio zapisawszy sie
    do KRUSu i czy nie spowoduje to obowiazku zmiany skladki z KRUS na ZUS,
    lub doplat etc. A wiec, czy rolnik moze byc przedsiebiorca?
    (Jesli tak jest, to wystarczy nabyc wymagany 1 hektar pola (?),
    zarejestrowac sie jako rolnik i dopiero potem zalozyc dzial. gosp.)

    Mike

  • 2. Data: 2002-02-21 22:03:47
    Temat: Re: ZUS a KRUS
    Od: "kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mike" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (Jesli tak jest, to wystarczy nabyc wymagany 1 hektar pola (?),
    > zarejestrowac sie jako rolnik i dopiero potem zalozyc dzial. gosp.)

    W zasadzie na tym to polega.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-02-22 10:05:56
    Od: "Jan Kowalski" <p...@p...com.pl>

    > W zasadzie na tym to polega.
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kotewka

    Kiedy prawnik mówi, że "w zasadzie to tak", to jestem pewien, że za chwilę
    powie magiczne słowo "ALE", no a po tym "ALE" może wyjść, że "w zasadzie to
    nie". Czy możesz rozwinąć temat tego "w zasadzie"? O ile dobrze rozumiem i
    znam problem to nie ma przeciwskazań aby "rolnik" płacący KRUZ mógł
    prowadzić działalność gospodarczą nie związaną z rolnictwem, ale czy wtedy
    nadal może nie płacić ZUS i czy nie płaci ZUS wogóle, czy musi płacić
    składkę zdrowotną (to ostatnie jest akceptowalne - można to sobie odliczyć).
    Przyznam się, że jestem BEZPOŚREDNIO ZAINTERESOWANY takim rozwiązaniem,
    niestety dopiero zaczynam zgłebiać temat i sam niewiele jeszcze mogę
    powiedzieć, a prawnikiem nie jestem.

    pozdrawiam

    Piotr Bołbot
    p...@p...com.pl

  • 4. Data: 2002-02-22 10:54:40
    Od: "kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a5556a$bs4$1@news.tpi.pl...
> [...]
    rozwiązaniem,
    > niestety dopiero zaczynam zgłebiać temat i sam niewiele jeszcze mogę

    W zasadzie napisałem tylko dlatego, że nie jestem dokładnie
    zorientowany w procedurze.
    Brat prowadzi interes na większą skalę zupełnie nie związany z
    rolnictwem, a jako rolnik podlegał zawsze KRUS.
    Ostatni sprzedał część gruntów i pilnie musiał dokupić aby nie wypaść
    z KRUS-u.

    Kotewka
    k...@w...pl