  • 1. Data: 2002-02-13 09:07:37
    Temat: Sprzedarz oprogramowania
    Od: "Dawid Partyka" <s...@c...pl>

    Czy mozna sprzedawać programy nie posiadajac firmy tylko w formie umowy
    zecenia???

    Dawid Partyka
    S...@c...pl

  • 2. Data: 2002-02-13 11:26:56
    Temat: Re: Sprzedarz oprogramowania
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 13 Feb 2002, Dawid Partyka wrote:

    > Czy mozna sprzedawać programy nie posiadajac firmy tylko w formie umowy
    > zecenia???

    Możesz, ale jest to nieopłacalne skarbowo (wyższy podatek ryczałtowy).

    PS. Zainwestuj w słownik ortograficzny.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-13 12:27:09
    Od: "Dawid Partyka" <s...@c...pl>

    > Możesz, ale jest to nieopłacalne skarbowo (wyższy podatek ryczałtowy).

    Mógłbys mi to wytłumaczyć. O ile jest wyższy? Czy można później stworzyć sobie firmę
    i na firmę robić? A co sądzisz o karcie podatkowej???

  • 4. Data: 2002-02-13 13:21:13
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 13 Feb 2002, Dawid Partyka wrote:

    > Mógłbys mi to wytłumaczyć. O ile jest wyższy? Czy można później stworzyć
    > sobie firmę i na firmę robić? A co sądzisz o karcie podatkowej???

    Od umowy zlecenia/o dzieło płacisz ryczałtowo 20% (AFAIK). Natomiast
    podatek dochodowy oblicza się od zysku, którego wcale nie musisz mieć -
    ale jako osoba fizyczna, nie prowadząca dzgosp, trudno ci będzie go
    zrównowazyć ulgami i odliczeniami.

    Jeśli byłbyś płatnikiem VAT (normalka przy sprzedaży oprogramowania), to
    raczej od KPiR się nie wywiniesz (chyba że rodzaj twojej działalności
    pozwala się zwolnić od VAT, ale o tym już zapytaj na p.s.p.podatki).

    FUT wiadomo gdzie.