  • 1. Data: 2013-07-18 18:10:50
    Temat: ZIP - ciekawostka
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Hej.
    Bardziej z ciekawości niż z z przewidywania realnych korzyści wygenerowałem
    sobie login i hasło.
    Pierwsza paranoja - odbiór osobisty. OK - mogę zrozumieć, choć już żonie nie
    mogłem odebrać (nawet z upoważnieniem) - bzdura, ale to NFZ - rządzi się
    własnymi prawami.
    Druga bzdura - okazało się, że w 2009 roku jako mężczyzna kupowałem globulki
    dopochwowe na receptę w dodatku w mieście, w którym bywam tylko przejazdem.
    Zadzwoniłem i okazało się, że aby wyjaśnić sprawę muszę pisemnie zgłosić do
    oddziału wojewódzkiego NFZ skargę, reklamację (?)
    Mam to delikatnie mówiąc w dalekim poważaniu. Mam marnować swój czas, bo
    system wart pewnie grube miliony nie przewiduje zgłoszenia reklamacji drogą
    elektroniczną.
    Oczywiście od 2009 nie kupowałem także innych leków na receptę (co jest
    niezgodne z prawdą).
    Kolejny bubel informatyczny, jakich wiele w tym kraju.
    Czy tutaj naprawdę nikt nie potrafi zrobić normalnego interfejsu i spiąć go
    z wydajną bazą danych?
    WOJO

  • 2. Data: 2013-07-18 18:19:04
    Temat: Re: ZIP - ciekawostka
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-18 18:10, WOJO pisze:

    > Mam to delikatnie mówiąc w dalekim poważaniu. Mam marnować swój czas, bo
    > system wart pewnie grube miliony nie przewiduje zgłoszenia reklamacji
    > drogą elektroniczną.

    Nie. Bo system powstał po to, żeby wykonawcy zarobili i odprowadzili
    działkę. Reszta jest nieistotna.

    > Czy tutaj naprawdę nikt nie potrafi zrobić normalnego interfejsu i spiąć
    > go z wydajną bazą danych?

    Ależ - potrafi! Tylko: po co i za ile?

    P.S. Jedyne użyteczne i sprawnie funkcjonujące systemy jakie znam, to
    otwarte systemy społecznościowe. Reszta jest przekrętem i ściemą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-07-18 18:42:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kolejny bubel informatyczny, jakich wiele w tym kraju.
    > Czy tutaj naprawdę nikt nie potrafi zrobić normalnego interfejsu i spiąć

    Powiadom prokuraturę mailem albo pisemnie o tyn, że ktoś wyłudził środki z
    NFZ. Najlepiej po 27 lipca, bo się ustawa zmienia i bedziesz miał nawet
    jako nie bedący stroną parwo do zaskarżania postanowień. Da sie nie
    wychodząc z domu. Zresztą tu nie ma co systemu krytykować. Możesz równie
    dobrze maila wysłać na NFZ i ktoś coś z tym bedzie musiał zrobić.

  • 4. Data: 2013-07-18 18:55:10
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie. Bo system powstał po to, żeby wykonawcy zarobili i odprowadzili
    > działkę. Reszta jest nieistotna.
    No tak - zapomniałem...

    > Ależ - potrafi! Tylko: po co i za ile?
    Bo "coś być musi do cholery za zakrętem" :)
    Czekam z utęsknieniem na ten zakręt historii i przyznaję rację Barei.

    > P.S. Jedyne użyteczne i sprawnie funkcjonujące systemy jakie znam, to
    > otwarte systemy społecznościowe. Reszta jest przekrętem i ściemą.
    A ja wciąż naiwny...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2013-07-18 19:02:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Powiadom prokuraturę mailem albo pisemnie o tyn, że ktoś wyłudził środki
    > z NFZ. Najlepiej po 27 lipca, bo się ustawa zmienia i bedziesz miał
    > nawet jako nie bedący stroną parwo do zaskarżania postanowień.

    Tak z ciekawości to o którą ustawę chodzi?

  • 6. Data: 2013-07-18 19:41:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WOJO wrote:
    > No tak - zapomniałem...

    > Bo "coś być musi do cholery za zakrętem" :)
    > Czekam z utęsknieniem na ten zakręt historii i przyznaję rację Barei.

    Nie ma szans.
    Popatrz na historie Polski.
    Tluka sie miedzy soba tak juz od "i przed szkoda i po szkodzie glupi".
    To juz wiecej niz 500 lat.

    Nawet jak sie od czasu do czasu trafil jakis co potrafil zamordyzm
    wprowadzic, wystrzelac wiekszosc idiotow to i tak po kilkunastu latach
    wszystko wracalo do "normy".

    Ja sie juz przestalem łudzic.
    Tego kraju nie da sie naprawic na stałe.

  • 7. Data: 2013-07-18 22:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, nadir wrote:

    [...komuś, wrotki brak...]

    > Tak z ciekawości to o którą ustawę chodzi?

    Obstawiam kodeks postępowania, a skoro prokurator to karnego :)
    (ewentualnie "o wykroczenia")

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-07-18 23:26:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > On Thu, 18 Jul 2013, nadir wrote:
    >
    > [...komuś, wrotki brak...]

    > Obstawiam kodeks postępowania, a skoro prokurator to karnego :)
    > (ewentualnie "o wykroczenia")

    Dobrze obstawiłeś.

  • 9. Data: 2013-07-19 02:24:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > mogłem odebrać (nawet z upoważnieniem) - bzdura, ale to NFZ - rządzi się
    K*! Po ch* latałem do urzędu z dowodem, żeby uzyskać dostęp do epuap??
    Nie da się tego g* zintegrować jednego z drugim??? Nawet zusowskie PUE
    się dało!

    Maciek

  • 10. Data: 2013-07-20 22:57:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WOJO wrote:
> [...]
    > Pierwsza paranoja - odbiór osobisty. OK - mogę zrozumieć, choć już
    > żonie nie mogłem odebrać (nawet z upoważnieniem) - bzdura, ale to NFZ

    nie bo i koniec...

    podobnie jak debilny wymóg posiadania klucza kwalifikowanego do systemu
    płatnika.

    w tym wypadku wiadomo jaki cel, nabijanie kasy wytwórni papierów
    wartościowych wydającej certyfikaty.

    jak pierdolony ZUS nie mógl ich sam wydawać ZA DARMO.