eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2013-07-18 10:22:37
    Temat: Reklamacja towaru
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
    urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
    wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację i
    procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
    żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
    akcji. Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    umowy w przypadku przeciągających się napraw (przypominam, że chodzi o
    działalność gospodarczą, a nie zakup konsumencki)? Wygląda na to, że
    naprawy będą trwały łącznie 2 miesiące, zakładając, że tym razem uda się
    naprawić :-/

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 2. Data: 2013-07-18 11:17:00
    Temat: Re: Reklamacja towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:

    > Witam
    >
    > Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    > gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
    > urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
    > wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację
    > i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
    > żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
    > akcji.
    > Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    > umowy w przypadku przeciągających się napraw

    Będzie kłopot.
    Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
    by się powołać.
    Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia
    rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia
    jest "wyłączalna".
    Sprawdź sobie przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    pzdr, Gotfryd


  • 3. Data: 2013-07-20 23:00:57
    Temat: Re: Reklamacja towaru
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:
    >
    >> Witam
    >>
    >> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    >> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
    >> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
    >> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
    >> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
    >> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
    >> tego typu akcji.
    >> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    >> umowy w przypadku przeciągających się napraw
    >
    > Będzie kłopot.
    > Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    > Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    > Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
    > by się powołać.

    Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...

    podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z umową,
    też termin nieokreslony.

    Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.


  • 4. Data: 2013-07-20 23:36:48
    Temat: Re: Reklamacja towaru
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.07.2013 23:00, Marek Dyjor pisze:
    >>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    >>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
    >>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
    >>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
    >>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
    >>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
    >>> tego typu akcji.
    >>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    >>> umowy w przypadku przeciągających się napraw
    >>
    >> Będzie kłopot.
    >> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    >> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    >> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
    >> by się powołać.
    >
    > Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...
    >
    > podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z
    > umową, też termin nieokreslony.
    >
    > Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.

    Wpisać to i 1 dzień bardzo łatwo.

    p. m.


  • 5. Data: 2013-07-22 11:01:53
    Temat: Re: Reklamacja towaru
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-07-18 11:17, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Będzie kłopot.
    > Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    > Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    Dzięki wielkie, czyli pewnie będę się bujał od naprawy do naprawy :-/

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1