  • 1. Data: 2003-12-04 22:02:08
    Temat: ZATARCIE SKAZANIA NA WNIOSEK
    Od: "Zuzia&Ziutek" <m...@w...pl>

    Witam.

    W marcu 2001 roku zostalam skazana na kare 0,5 roku pozbawienia wolnosci w
    zawieszeniu na 3 lata,czyli niedlugo konczy mi sie kara.Chce wyjechac na
    wakacje do pracy w USA i zalezy mi na zatarciu skazania.Mam wiec pytania:
    kiedy moge złozyc wniosek o zatarciu skazania,gdzie sie taki wniosek
    sklada,w jakim terminie i kiedy(najszybciej) jest mozliwe to zatarcie.Czy
    po zatarciu moge podawac,ze jestem niekaralna?
    Proszę o odpowiedz,bede bardzo wdzięczna i z góry dziękuję.
    Kasia

  • 2. Data: 2003-12-05 06:59:59
    Temat: Re: ZATARCIE SKAZANIA NA WNIOSEK
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Zuzia&Ziutek" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bqoavn$agk$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > taki wniosek sklada,w jakim terminie i kiedy(najszybciej) jest mozliwe
    > to zatarcie.Czy po zatarciu moge podawac,ze jestem niekaralna?

    http://www.zatarcie.skazania.ag.bocznica.org/
    lub
    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/StaraWWW/Ap/Kk_ol
    d/kk15.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Pociong też ma tylko dwie klasy - Lech W."

  • 3. Data: 2003-12-05 19:52:29
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > sklada,w jakim terminie i kiedy(najszybciej) jest mozliwe to zatarcie.

    > Czy po zatarciu moge podawac,ze jestem niekaralna?
    Tak

    Kodeks Karny
    (..)

    Art. 106. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe; wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.

    Art. 107. § 1. W razie skazania na karę pozbawienia wolności wymienioną w
    art. 32 pkt 3 lub karę 25 lat pozbawienia wolności, zatarcie skazania
    następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od wykonania lub darowania kary albo
    od przedawnienia jej wykonania.

    § 2. Sąd może na wniosek skazanego zarządzić zatarcie skazania już po
    upływie 5 lat, jeżeli skazany w tym okresie przestrzegał porządku prawnego,
    a wymierzona kara pozbawienia wolności nie przekraczała 3 lat.
    (...)

    Kodeks Karny Wykonawczy

    (...)
    Art. 37. § 1. W przedmiocie zatarcia skazania orzeka sąd, chyba że zatarcie
    nastąpiło z mocy prawa.

    § 2. Jeżeli w pierwszej instancji wyroki wydało kilka sądów, właściwy jest
    sąd, który jako ostatni wydał wyrok skazujący. Jeżeli orzekały sądy różnego
    rzędu, właściwy jest sąd wyższego rzędu.

    § 3. Wniosek skazanego o zatarcie skazania, złożony przed upływem roku od
    wydania postanowienia odmawiającego zatarcia, można pozostawić bez
    rozpoznania.
    (...)

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2003-12-09 10:23:37
    Od: "Zuzia&Ziutek" <m...@w...pl>

    > http://www.zatarcie.skazania.ag.bocznica.org/
    > lub
    > http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/StaraWWW/Ap/Kk_ol
    d/kk15.htm

    Moje pytanie było dokładnie sprecyzowane,a Pana odpowiedz ogólnikowa i do
    tego złośliwa.Jeżeli nie odpowiada Pan dokładnie na pytanie,to proszę wogóle
    nie odpowiadac.
    Odpowiedzi nie dostałam,a jedynie ZAWRÓCIŁ MI PAN DUPE niepotrzebnymi
    linkami.
    Zanim wyśle pan bezużytucze informacje radze zażyć MELISĘ
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-12-12 20:56:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Zuzia&Ziutek" <m...@w...pl> writes:

    > Czy po zatarciu moge podawac,ze jestem niekaralna?

    Tak. To znaczy "niekarana".

    Inna sprawa, ze na amerykanskich wnioskach o wize zawsze kazali
    podawac rowniez informacje o zatartych karach. Nie wiem, jak jest
    teraz, bo dawno nie widzialem takiego wniosku. Oczywiscie jest to w
    mysl polskiego prawa nielegalne.

    MJ