  • 11. Data: 2003-08-27 21:35:20
    Temat: Re: ZAKUP MOTOROWERU
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    > Czyli sprawa wygląda tak:
    > w dowodzie rejestracyjnym jest drugi własciciel

    trzeci a nie drugi

    > jeżeli czwarty właściciel chce zarejestrować pojazd ma do wyboru:
    > 1. Podpisać umowę sprzedaży z drugim,
    > 2. Podpisać umowę sprzedaży z trzecim i zmusić drugiego oraz trzeciego by
    > podpisali i dostarczyli mu brakującą umowę.
    > Jak już wcześniej pisałem US nie ma chyba nic do gadania - PCC nie dotyczy
    > czynności prawnych poniżej 1000zł

    a ja bylem w US i jak powiedzialem ze motorower byl sprzedany ponizej 1000
    zl to i tak dali mi taki druk wielkosci A6 do wypelnienia wiec chyba jednak
    cos ma...

    kubaz

  • 12. Data: 2003-08-27 21:56:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czyli sprawa wygląda tak:
    | w dowodzie rejestracyjnym jest drugi własciciel

    Jak wynika z postu inicjującego wątek, to w dowodzie rejestracyjnym jest
    pierwszy właściciel, a nie drugi.

> [...]
    | 2. Podpisać umowę sprzedaży z trzecim i zmusić drugiego oraz trzeciego by
    | podpisali i dostarczyli mu brakującą umowę.

    Wniosek słuszny z zastrzeżeniem skutków poprzedniej mojej uwagi.

    | Jak już wcześniej pisałem US nie ma chyba nic do gadania - PCC nie dotyczy
    | czynności prawnych poniżej 1000zł

    Tu masz rację, ale nie zmienia to postaci rzeczy, że ktoś będzie musiał
    zapłacić OC z odsetkami za czas użytkowania pojazdu przez właściciela 2 i 3.
    Stąd może być kłopot z nakłonieniem osób 2 i 3 do podpisania czegokolwiek. Z
    tego samego powodu również osoba 1 może nie być zachwycona podpisaniem
    kolejnej umowy kupna-sprzedaży z aktualną datą, bo wówczas ona musiałaby
    zapłacić to OC.

  • 13. Data: 2003-08-27 23:04:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | trzeci a nie drugi

    Zdecyduj się wreszcie, który tam jest wpisany, bo 26.08.2003 r. o godz. 2:31
    twierdziłeś, że pierwszy, a teraz, że trzeci. Cyt. Twój post z 26 sierpnia:
    "Zarejestrowany jest na pierwszego właściciela, ja jestem najprawdopodobniej
    czwartym (...)".

    | a ja bylem w US i jak powiedzialem ze motorower byl sprzedany ponizej 1000
    | zl to i tak dali mi taki druk wielkosci A6 do wypelnienia wiec chyba
    jednak
    | cos ma...

    Nie jestem pewien, czy zwolnienie z opłaty skarbowej i tak nie wymaga
    złożenia druku PCC. No bo ktoś może w umowę zakupu nowego Mercedesa wpisać 2
    zł i Urząd Skarbowy nawet nie będzie mógł skorzystać z ustawowego prawa
    wyceny przedmiotu transakcji. Tak, że PCC chyba jednak należy złożyć, ale
    nie jestem pewien.

  • 14. Data: 2003-08-28 21:21:53
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    sierpnia:
    > "Zarejestrowany jest na pierwszego właściciela, ja jestem

    sorry, juz mi sie mylic zaczelo;) mialo byc 'pierwszy a nie drugi'

    kubaz