  • 1. Data: 2009-01-02 02:09:40
    Temat: Wystawianie faktur byłemu pracodawcy - jaka składka?
    Od: Adam Wysocki <g...@n...invalid>

    Cześć,

    Zakładam działalność gospodarczą i chcę wystawiać faktury firmie,
    z którą do tej pory miałem umowy o dzieło. Czy nadal przysługuje
    mi obniżona składka ZUSu? Słyszałem że nie, ale osoba która mi to
    mówiła nie była w stanie powiedzieć, czy to dotyczy także umowy
    zlecenia i o dzieło, czy tylko umowy o pracę.

    Pozdrawiam.

    --
    sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2009-01-02 07:12:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 03:09:40 +0100, Adam Wysocki napisał(a):

> [...]
    > mówiła nie była w stanie powiedzieć, czy to dotyczy także umowy
    > zlecenia i o dzieło, czy tylko umowy o pracę.

    Przysługuje obniżona. Ograniczenie dotyczy tylko umowy o pracę.

  • 3. Data: 2009-01-02 08:58:37
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Przysługuje obniżona. Ograniczenie dotyczy tylko umowy o pracę.

    a pamieasz moze, jaki byl okres przerwy, dopuszczalny przy
    swiadczeniu pracy i przejsciu na wlasne?

    z tego co kojarze, to byly 2 lata podatkowe, ale moze mi sie
    z ryczaltem 19% pomylilo.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2009-01-02 09:08:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 09:58:37 +0100, rezist.com napisał(a):

    > a pamieasz moze, jaki byl okres przerwy, dopuszczalny przy
    > swiadczeniu pracy i przejsciu na wlasne?

    Nie można świadczyć tych samych usług, które były wykonywane na UoP "w
    bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym"