  • 1. Data: 2009-01-01 18:21:53
    Temat: Re: teren prywatny - wspolnoty mieszkaniowej
    Od: "marek" <m...@g...com>

> [...]
    > prostu przepchnąć - nawet powodując jakieś jego drobne niecelowe
    > szkodzenia - udrażniając przejazd. Do tego celu można wezwać pomoc drogową
    > i kosztami takiej usługi obciążyć później właściciela pojazdu.
    >
    > Dla jasności uważam, ze można ten pojazd przemieścić w celu udrożnienia
    > wyjazdu, natomiast nie wolno go gdzieś tam odholowywać na jakieś parkingi
    > czy w inne miejsca. Rozważam ewentualnie zasadność zabezpieczenia tak
    > przemieszczonego pojazdu poprzez założenie blokady do czasu pokrycia przez
    > jego właściciela nakładów na przemieszczenie pojazdu.
    a moze podalbys podstawe prawna? ok. wzywam pomoc drogowa, ktora odholuje
    pojazd 3-4 metry, by mozna bylo wyjechac z garazu. pomoc drogowa zapewne
    bedzie chciala kase - bo przeciez nie powiem, ze kase zaplaci wlasciciel
    holowanego pojazdu.
    mowisz blokada- ok. tylko ja jej nie mam, straz ma albo policja - oni nie
    zaloza, bo mowia ze nie ma wykroczneia. zamkniete kolo:-((

  • 2. Data: 2009-01-01 18:58:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a moze podalbys podstawe prawna?

    Czego konkretnie? Przemieszczenia? Bo jak rozumiem tego nie kwestionujesz.
    W razie wątpliwości art. 343§2 kc i okoliczne.

> [...]
    > pojazd 3-4 metry, by mozna bylo wyjechac z garazu. pomoc drogowa zapewne
    > bedzie chciala kase - bo przeciez nie powiem, ze kase zaplaci wlasciciel

    Nie, no Ty zlecasz usługę i Ty płacisz. Potem możesz dochodzić zwrotu
    kosztów od właściciela przemieszczonego pojazdu.

    > mowisz blokada- ok. tylko ja jej nie mam, straz ma albo policja - oni nie
    > zaloza, bo mowia ze nie ma wykroczneia. zamkniete kolo:-((

    Blokada nie jest konieczna. To taka wisienka w torcie. Jakbyś ją miał, to
    zabezpieczasz sobie szybszy zwrot nakładów - prawdopodobniej. Bez niej
    również możesz owych kosztów dochodzić. możesz również samochód przepchnąć
    za darmo i bez holownika osobiście, czy też z pomocą kilku sąsiadów. Ale
    skoro nie zapłacisz za to, to i sam sprawca Ci nic nie zalega. Po prostu
    nie może protestować, że samochód mu przepchnięto.

  • 3. Data: 2009-01-05 09:54:46
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie, no Ty zlecasz usługę i Ty płacisz. Potem możesz dochodzić zwrotu
    > kosztów od właściciela przemieszczonego pojazdu.

    No właśnie. Pytanie za 100 punktów - jak mogę uzyskać dane osobowe
    sprawcy naruszenia posiadania ? :) Jakoś w końcu pozew zywilny muszę
    sporządzić.

    > Blokada nie jest konieczna. To taka wisienka w torcie. Jakbyś ją miał, to
    > zabezpieczasz sobie szybszy zwrot nakładów - prawdopodobniej. Bez niej

    Obawiam się że założenie blokady będzie przekroczeniem zasady
    dopuszczalnej samopomocy. Jakiś czas temu przyglądałem się tematowi,
    zresztą dyskutowaliśmy na ten temat tu na grupie i wyszło że generalnie
    jedynym prawem jakie mamy jest owa samopomoc w postaci przestawienia
    auta bez jego uszkodzenia i bez możliwości dochodzenia należności za owo
    przestawienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-01-05 15:05:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > No właśnie. Pytanie za 100 punktów - jak mogę uzyskać dane osobowe
    > sprawcy naruszenia posiadania ? :) Jakoś w końcu pozew zywilny muszę
    > sporządzić.

    Z CEPiK składając zapytanie na odpowiednim druku i płacąc opłatę skarbową.
    Jeśli odmówią - bo nie wiem jaka jest u Ciebie moda - to wówczas składasz
    do sądu wniosek w postępowaniu nieprocesowym o wyrażenie zgody na
    udostępnienie tych danych przez CEPiK.

    > Obawiam się że założenie blokady będzie przekroczeniem zasady
    > dopuszczalnej samopomocy.

    Ale to będzie tymczasowy zastaw na rzeczy, a nie samopomoc.

  • 5. Data: 2009-01-05 15:41:27
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > wówczas składasz do sądu wniosek w postępowaniu nieprocesowym o
    > wyrażenie zgody na udostępnienie tych danych przez CEPiK.

    Warto wiedzieć, dzięki :)

    > Ale to będzie tymczasowy zastaw na rzeczy, a nie samopomoc.

    Zastaw celem zabezpieczenia czego ? :) Bo nie widzę specjalnie prawnego
    umocowania do egzekwowania zwrotu nakładów poniesionych w związku z
    zastosowaniem samopomocy. Jednocześnie fajnie by było, gdybym czegoś nie
    wiedział i miał właśnie szansę się dowiedzieć - nie będę na przyszłość
    przepychał auta "własnymi ręcyma"... :))

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-01-05 18:45:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zastaw celem zabezpieczenia czego ? :)

    Przesadziłem. chyba, ze rzeczony samochód potraktować jako zwierzę :-)