    From: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrok zaoczny
    Date: Wed, 22 Jun 2005 20:03:57 +0200

    Mam w garści wyrok zaoczny Sądu Rejonowego:

    "I. Sąd rejonowy ... zasądza od pozwanego na rzecz powoda kwotę XXX z
    ustawowymi odsetkami od dnia XX do dnia zapłaty,
    II. zasądza od pozwanego na rzecz powoda kwotę XXX tytułem zwrotu kosztów
    procesu,
    III. wyrokowi nadaje rygor natychmiastowej wykonalności."

    Pozwany nie ma chyba zamiaru dobrowolnie tego zapłacić, co więc muszę zrobić
    aby ściągnąć należność.

    Proszę o szczegółową poradę - czy mam iść do Sądu po stwierdzenie
    prawomocności ?, potem do komornika ? Pozwany jest z innej miejscowości -
    czy zatem trzeba korzystać z usług komornika właściwego dla jego miejsca ?
    Nie jestem prawnikiem i nie wiem co dalej mam z tym fantem działać.
    Czy należne odsetki wyliczy komornik, czy może ja muszę dokonać obliczeń ?

    Zygmunt Kałuża