  • 11. Data: 2004-03-06 08:21:19
    Temat: Re: Wypowiedzenie z pracy w US
    Od: Tomasz Bielatowicz<a...@i...pl>

    Mam w takim razie pytanie ? Czy zdecydowałbyś się na rozpoczecie
    procesu z US jeżeli to ty byś był w takiej sytuacji ? Ja osobiście
    mógłybym zaryzykować ale znajoma się obawia i nie chce !

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-03-06 08:37:42
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    6 Mar 2004 08:21:19 GMT, na pl.soc.prawo, Tomasz Bielatowicz napisał(a):

    > Mam w takim razie pytanie ? Czy zdecydowałbyś się na rozpoczecie
    > procesu z US jeżeli to ty byś był w takiej sytuacji ? Ja osobiście
    > mógłybym zaryzykować ale znajoma się obawia i nie chce !

    No to już jest jej problem.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2004-03-06 11:08:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dan wrote:

    > In article <Pine.WNT.4.58.0403060035010.-
    > 622751@Athlon.portezjan.zabrze.pl>, s...@s...com.pl says...

    > Nieprecyzyjnie sie wyrazilem. "Wyjatkowo" nie tyczy sie oddalenia
    > powodztwa, tylko dotyczy obciazenia kosztami pracownika w razie
    > oddalenia pozwu. Czyli w razie oddalenia pozwu sad tylko w
    > szczegolnych okolicznosciach obciazy pracownika kosztami procesu.
    > Zasada jest wiec ze to Skarb Panstwa ponosi koszty procesu w razie
    > przegranej pracownika.

    A gdzie tam. Wcale takiej "zasady" nie ma.
    Owszem czesto zwalania sie pracownika z ponoszenia kosztów
    postepowania, ale to nie jest regula! Tylko dobra wola sadu.
    Poza tym jeszcze kwestia wpisowego - z tego rzeczywiscia jakas taka
    regula sie utarla, ze zwalniaja.
    Mimo to znam kilka osób które przegraly proces z pracodawca i sporo
    wybulily, mimo tych smiesznych stawek za sprawy w sadzie pracy.
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2004-03-06 15:46:04
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c2cbg0$oun$1@inews.gazeta.pl>, t...@w...pl says...

> [...]
    > Mimo to znam kilka osób które przegraly proces z pracodawca i sporo
    > wybulily, mimo tych smiesznych stawek za sprawy w sadzie pracy.

    kpc
    Art. 463. § 1. Pracownik dochodz?cy roszcze? z zakresu prawa pracy oraz
    ubezpieczony nie maj? obowi?zku uiszczania op?at s?dowych.
    § 11. (192) Przepis § 1 stosuje si? tak?e w sprawie o ustalenie istnienia
    stosunku pracy wytoczonej z powództwa inspektora pracy.
    § 2. Wydatki zwi?zane z czynno?ciami podejmowanymi w toku post?powania w
    sprawach z zakresu prawa pracy - o roszczenia pracownika - ponosi
    tymczasowo Skarb Pa?stwa. S?d w orzeczeniu ko?cz?cym post?powanie w
    instancji rozstrzyga o tych wydatkach, stosuj?c odpowiednio przepisy o
    kosztach s?dowych w sprawach cywilnych, z tym ?e obci??enie pracownika
    tymi wydatkami mo?e nast?pi? w wypadkach szczególnie uzasadnionych.

    Dan.

  • 15. Data: 2004-03-08 22:58:03
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    > Znajoma pacowała w US od 1999 roku.
    > Miała własny pokój, przychodziła tak jak pracownicy zatrudnieni na umowę o
    pracę.

    A herbatę i kawę własną?

    > Robiła rzeczy które wykraczały poza zakres obowiązków wykazany na umowie
    zleceniu.

    To zupełnie normalne u pracowników US, nikt im nie wpisuje w umowy
    niszczenia przedsiębiorczości, gnojenia obywateli, równania z zerem
    płatników składek, ...
    > W styczniu po raz kolejny została jej przedłużona umowa zlecenie do
    czerwca.
    > W dniu 02-03-04 naczelnik poprosił wszystkie osoby zatrudnione na umowę
    zlecenie oraz ich kierowników i wręczył im wypowiedzenia w trybie
    natychmiastowym.

    Nazwisko tego naczelnika??
    Naczelnik na prezydenta :-))

    > Moje pytanie jest takie co można w tej sytuacji zrobić i co można zyskać a
    co stracić.
    > P.s. W umowie była informacja iż może być ona roziwązana w każdej chwili.

    I bardzo dobrze.
    Podobny zapis powinien się znajdować w każdej umowie o pracę każdego
    pracownika banku, a już szczególnie w wydziałach kredytów, żeby wiedzieli i
    rozumieli, co to uczucie empatii w stosunku do potencjalnego klienta.

    > Moim zdaniem, umowa ta miała charakter umowy o pracę i znajoma od poczatku
    powinna być zatrudniona na umowę o pracę.
    > Wtedy nie straciłaby pracy a już napeno uzyskała by jakieś odszkodowanie z
    tytułu zwolnienia.

    Przychylam się, my jako społeczeństwo poprzez skarb państwa powinniśmy więc
    stworzyć specjalny fundusz na wypłatę odszkodowań pracownikom urzędów
    skarbowych pokrzywdzonych przez los i złych obywateli.
    JaC

  • 16. Data: 2004-03-12 10:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Dan wrote:

> [...]
    >+ Nieprecyzyjnie sie wyrazilem. "Wyjatkowo" nie tyczy sie oddalenia
    >+ powodztwa, tylko dotyczy obciazenia kosztami pracownika w razie oddalenia

    Dobrze. Ale ja nie pytam o oddalenie :) tylko o przegranie sprawy.
    Rozprawa się odbywa, pracownik przegrywa.
    Zapłaci ktoś (i kto) za prawnika wynajętego przez pracodawcę czy nie ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-03-14 21:14:15
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <Pine.WNT.4.58.0403121125310.-
    588373@Athlon.portezjan.zabrze.pl>, s...@s...com.pl says...

    > Dobrze. Ale ja nie pytam o oddalenie :) tylko o przegranie sprawy.
    > Rozprawa si? odbywa, pracownik przegrywa.

    No a czym jest oddalenie powodztwa jak nie przegraniem procesu???

    > Zap?aci kto? (i kto) za prawnika wynaj?tego przez pracodawc? czy nie ?

    Napisalem juz. Skarb Panstwa a tylko w szczegolnych przypadkach
    pracownik. Odsylam do cyt. przeze mnie przepisu kpc.

    Dan.