  • 1. Data: 2004-03-05 14:52:01
    Temat: (OT) przeciw 22% VAT za internet!
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    http://www.pis.org.pl/

  • 2. Data: 2004-03-05 17:46:25
    Temat: Re: (OT) przeciw 22% VAT za internet!
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    "Ania & Krzyś" <b...@o...pl> wrote:
    > http://www.pis.org.pl/

    I niech ktos wreszcie wytlumaczy tym niedouczonym
    dziennikarzynom ze stawka "zw" jest gorsza nawet od 22%
    bo pozbawia ISPów prawa odliczenia VAT naliczonego,
    zawartego w koszcie sprzętu itd...
    I że na pewno przy "zw" ludzie nie będą płacić tego
    co teraz jest kwotą netto.

    0% TAK, "zw" NIE.

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 3. Data: 2004-03-05 23:06:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Marcin Bohosiewicz wrote:
    [...]
    >+ I niech ktos wreszcie wytlumaczy tym niedouczonym
    >+ dziennikarzynom ze stawka "zw" jest gorsza nawet od 22%

    Ja się nie podejmuję (wytłumaczyć).
    FYI: w tym roku rząd już wcześniej pokazał łaskę szkołom: zmienił
    stawkę VAT na komputery dla szkół z 3% (zdaje się) na "zw.".
    Sądzę że przepisy nie pozwalają szkole nie skorzystać z zw :>
    (i najlepiej zastosować "wariant Kluski" - no bo "zw" przy
    imporcie to 0 zł a z tytułu eksportu jest 0% !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-03-06 16:16:43
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

> [...]
    > (i najlepiej zastosować "wariant Kluski" - no bo "zw" przy
    > imporcie to 0 zł a z tytułu eksportu jest 0% !)

    O tym tez juz slyszalem. O leasingu samochodow w zagranicznych
    firmach - też. Ogólnie wychodzi na to, że po 1.05 przedsiębiorcom
    opłaca się wiać z Polski, tutaj jedynie sprzedając swoje towary
    i uslugi ostatecznym konsumentom, stosujac VAT kraju siedziby,
    lub stawke 0% do rozliczenia przez klienta w Polsce.

    M.