  • 1. Data: 2003-03-07 20:53:27
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "Tomek" <s...@x...wp.pl>

    Umowa o pracę na czas nieokreślony
    odpowiedzialność materialna (magazyn) czysto teoretyczna bo od jakiegoś
    czasu nie ma z nim stycznosci
    Pytanie brzmi
    1. Jak najlepiej zrezygnować z pracy (wypowiedzenie czy za porozumieniem
    stron)
    2. czy można w okresie wypowiedzenia wykorzystać zaległy urlop
    3.W jakim czasie pracodawca musi dokonać czynności związanych z rozliczeniem
    odpowiedzialności materialnej
    4. Jakie byłyby konsekwencje porzucenia pracy

    z góry dzięki za pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2003-03-08 12:47:10
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: p...@p...onet.pl

    > Umowa o pracę na czas nieokreślony
    > odpowiedzialność materialna (magazyn) czysto teoretyczna bo od jakiegoś
    > czasu nie ma z  nim stycznosci
    -------------
    Odpowiedzialność materialna za powierzone mienie nie dzieli się
    na "teoretyczną" i "praktyczną". Jeżeli zawarta została umowa o
    odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie, to pracownik jest za to
    mienie odpowiedzialny. "Styczność" nie ma z tym nic wspólnego.
    -------------
    > Pytanie brzmi
    > 1. Jak najlepiej zrezygnować z pracy (wypowiedzenie czy za porozumieniem
    > stron)
    -------------
    To zależy co rozumiemy pod pojęciem "najlepiej" i dla kogo ma to być nejlepsze.
    Generalnie porozumienie stron jest zawsze najmniej konfliktowym sposobem
    rozwiązania stosunku pracy i w efekcie świadczy o tym, że strony rozstały
    się "pokojowo".
    -------------
    > 2. czy można w okresie wypowiedzenia wykorzystać zaległy urlop
    -------------
    Można, a nawet należy. I to nie tylko zaległy.
    Art.155[1] k.p. Jeżeli ni ma możliwości wykorzystania urlopu w okresie
    wypowiedzenia, pracownikowi należy się ekwiwalent (art.171 k.p.).
    -------------
    > 3.W jakim czasie pracodawca musi dokonać czynności związanych z rozliczeniem
    > odpowiedzialności materialnej
    -------------
    Nie pracodawca, lecz pracownik i pracodawca.
    Generalnie do końca okresu wypowiedzenia (ale jest to związane z wolą stron).
    Patrz też art.36 par.5 k.p.
    -------------
    > 4. Jakie byłyby konsekwencje porzucenia pracy
    -------------
    To jest temat na kilka prac magisterskich.
    W jakim aspekcie ? Dla kogo ?
    Trochę skonkretyzuj pytanie.
    -------------
    > z góry dzięki za pomoc
    > Tomek
    -------------
    Proszę,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl

  • 3. Data: 2003-03-10 05:53:29
    Temat: Odp: Wypowiedzenie
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomek <s...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4b0r5$hfb$...@a...news.tpi.pl...
    > Umowa o pracę na czas nieokreślony
    > odpowiedzialność materialna (magazyn) czysto teoretyczna bo od jakiegoś
    > czasu nie ma z nim stycznosci

    co to znaczy nie ma styczności a co z protokołem zdawczo odbioryczym ? czy
    się w ten sposób z odpowiedzialności rozliczyłes ? czy przekazano magazyn
    innej osobie ?

    > Pytanie brzmi
    > 1. Jak najlepiej zrezygnować z pracy (wypowiedzenie czy za porozumieniem
    > stron)

    mysle,ze porozumienie stron w tym wypadku byłoby korzystne z uwagi na
    powyższe pytanie odn.rozliczenia ...

    > 2. czy można w okresie wypowiedzenia wykorzystać zaległy urlop

    można

    > 3.W jakim czasie pracodawca musi dokonać czynności związanych z
    rozliczeniem
    > odpowiedzialności materialnej

    jesli złożysz wypowiedzenie to pewnie podejmie czynności natychmiastowo by
    tą kwestie załatwić ...

    Sandra