  • 1. Data: 2015-12-13 10:42:44
    Temat: Wyplacanie wynagrodzenia czlonkowi zarzadu podczas zwolnienia lekarskiego?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Członek zarządu za wynagrodzeniem X plus Y za umowę o pracę w sp. z o.o.
    Zwolnienie lekarskie, Y zaczyna być wypłacane przez ZUS, X nadal wypłacane przez
    spółkę.
    Po około roku (nadal na zwolnieniu lekarskim) rezygnacja z członkostwa w zarządzie, X
    przestaje być wypłacane (Y nadal wypłacane przez ZUS jako świadczenie
    rehabilitacyjne).
    Odkładam tu na bok kwestię wypłacania Y przez ZUS podczas pobierania X od spółki,
    pytanie jest inne:
    Czy spółka może wypłacać wynagrodzenie z tytułu zasiadania w zarządzie osobie, która
    przebywa na zwolnieniu lekarskim? (zupełnie posiłkowo: czy tak wypłacone
    wynagrodzenie stanowi k.u.p.?)
    Lub odwrotnie: czy osoba przebywająca_na_zwolnieniu chorobowym ma prawo pobierać
    wynagrodzenie z tytułu członkostwa w zarządzie?
    Uchwała o powołaniu nie zawiera żadnych szczegółów, w tym zakresu obowiązków.

  • 2. Data: 2015-12-13 10:56:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-12-15 o 10:42, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    wynagrodzenie z tytułu członkostwa w zarządzie?
    > Uchwała o powołaniu nie zawiera żadnych szczegółów, w tym zakresu obowiązków.

    Moim zdaniem ZUS powinien domagać się zwrotu chorobowego, tak jak w
    momencie, gdy ujawni się, że pracownik pracuje na zwolnieniu lekarskim.

  • 3. Data: 2015-12-13 11:28:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale nie to jest przedmiotem pytania.
    Zresztą jeśli padnie odpowiedź "pobieranie wynagrodzenia z tytułu członkostwa w
    zarządzie było nieuprawnione" (za stosunek organizacyjny), to z kolei nie będzie
    podstawy do zwrotu zasiłku chorobowego (za stosunek pracy), natomiast spółka być może
    zacznie się domagać zwrotu tak pobranego wynagrodzenia.
    Używasz słowa "pracuje", no a własnie nie pracuje, a mimo to pobiera wynagrodzenie z
    tytułu członkostwa w zarządzie (za stosunek organizacyjny).

    -----

  • 4. Data: 2015-12-16 00:23:19
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Dec 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Lub odwrotnie: czy osoba przebywająca_na_zwolnieniu chorobowym ma prawo pobierać
    wynagrodzenie z tytułu członkostwa w zarządzie?

    Ja tam nie wiem, ale jeśli przyjąć *literalną* treść pytania,
    to nie widzę przeszkód.
    Wszak napisałeś, że wynagrodzenie jest należne za BYCIE członkiem,
    a nie że za PEŁNIENIE funkcji członka :P
    Oczywiście, wtedy powstaje pytanie czy tak wypłacone wynagrodzenie
    może być kosztem spółki (skoro ginie cecha "poniesienia w celu").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-12-16 10:22:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Konkretna treść konkretnej uchwały, cyt.:

    Uchwała nr X
    "Zgromadzenie wspólników spółki pod firmą "ABC" sp. z o.o. z dniem 01.mm.rrrr, w
    związku z pełnieniem funkcji prezesa zarządu przyznaje p. XXXXX YYYYY wynagrodzenie
    za pełnienie funkcji w kwocie zzzz,zz PLN (słownie:) brutto miesięcznie".

    -----