  • 1. Data: 2009-09-26 20:06:44
    Temat: Wypadek osoby postronnej na terenie zakładu pracy
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    mamy mały problem w firmie. Prowadzimy przychodnie rehabilitacyjną. Siłą
    rzeczy zjawiają się tam pacjenci w różnym wieku i stanie fizycznym.
    Jeden z pacjentów rozbił sobie głowę o drzwi szafki w szatni. Szafki
    podwójne w kształcie litery L - dopuszczone przez Sanepid. Pacjent
    zgłosił się z tym problemem do lekarza neurologa, oczywiście zgłosił
    jako wypadek w przychodni. Teraz domaga się odszkodowania. Jednak już
    wcześniej leczył się u tego lekarza. Poprosiliśmy aby lekarz stwierdził,
    że leczenie nastąpiło w skutek urazu doznanego w przychodni - nic
    takiego lekarz nie napisał. Teraz pytanie, jaka powinna być procedura
    postępowania w tym przypadku? Czy Inspektor BHP powinien brać w tym
    udział, prowadzić dokumentację tego przypadku? Jeśli nie Inspektora BHP
    to kogo powinien wyznaczyć pracodawca do prowadzenia takich spraw?
    Kierownika przychodni, który nie ma pojęcia o procedurach wypadkowych?
    Wszelkie sugestie mile widziane.
    --
    Reseller

  • 2. Data: 2009-09-26 20:26:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-09-2009 o 22:06:44 Reseller <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zgłosił się z tym problemem do lekarza neurologa, oczywiście zgłosił
    > jako wypadek w przychodni. Teraz domaga się odszkodowania.

    Za co domaga się tego odszkodowania?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-09-26 21:00:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 22:26:43 +0200, Tomek napisał(a):

    > Za co domaga się tego odszkodowania?

    Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-09-26 21:56:43
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Za co domaga się tego odszkodowania?

    Pacjenci mieli szafki w jednym module, szafka "lewa" z wystającą częścią
    została otwarta przez innego pacjenta, osoba pozywająca wstając uderzyła
    głową o otwarte drzwi szafki.
    Domaga się odszkodowania za uszkodzenie ciała spowodowane wyposażeniem
    przychodni. Twierdzi, że to uderzenie spowodowało problemy
    neurologiczne, niemożliwość korzystania z zabiegów w wyznaczonym
    terminie i "inne dolegliwości neurologiczne". Fakt, że wcześniej leczyła
    się u neurologa z innych powodów pozostawał w sferze "niedomówień". Na
    nasze żądanie o dostarczenie "kwitu" od neurologa, że leczenie musiało
    zostać podjęte w wyniku uderzenia o drzwi szafki, pacjent przez miesiąc
    się nie odzywał, po czym przysłał pismo, że skieruje wniosek do firmy
    zajmującej się odszkodowaniami.
    Nie unikamy odpowiedzialności, jeśli faktycznie leczenie neurologiczne
    musiało nastąpić w wyniku uderzenia o drzwi szafki. Nie chcemy tylko
    żeby nasz ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie osobie, która leczyła
    się wcześniej u neurologa z innych powodów.

    Generalnie pytanie powinno brzmieć kto w naszej firmie powinien zajmować
    się tym i temu podobnymi przypakami? Inspektor BHP raczej odpada -
    ustawowo nie ma zapisu w zakresie obowiązków; kierownik przychodni,
    który nie ma pojęcia o BHP itp?
    Kto w firmie powinien zajmować się takimi przypadkami? Osoba delegowana
    przez Właściciela, który ustawowo odpowiada za bezpieczeństwo na terenie
    Zakładu Pracy. Kogo Właściciel powinien delegować?

    --
    Reseller

  • 5. Data: 2009-09-26 22:21:15
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Pacjenci mieli szafki w jednym module, szafka "lewa" z wystającą częścią
    > została otwarta przez innego pacjenta, osoba pozywająca wstając uderzyła
    > głową o otwarte drzwi szafki.

    Wypadek nie z winy przychodni.
    Niech ten pacjent przypier*oli jeszcze łbem w szafkę prawą, to się nauczy
    tego, czego zapomniał się nauczyć w okresie niemowlęcym i przedszkolnym.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2009-09-27 12:12:10
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > Niech ten pacjent przypier*oli jeszcze łbem w szafkę prawą, to się
    > nauczy tego, czego zapomniał się nauczyć w okresie niemowlęcym i

    Jestem za... tylko czy On nie będzie miał czegoś przeciwko?!

    --
    Reseller