  • 1. Data: 2009-09-26 17:19:17
    Temat: Sprawa z płytkami Chipa
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Pewnie wielu z was słyszało o ostatniej wpadce Chipa - na płytkach
    dołączonych do pisma znalazła się "lewizna" [1]. I zastanawiamy się ze
    znajomymi jak z punktu prawa wygląda sytuacja nabywcy takiej płytki.
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/programy/2009/09
    /sting-nosowska-i-inne-torrenty-na-plycie-magazynu-c
    hip.aspx

    Jakby nie było nabywca kupił pismo z płytką w dobrej wierze (albo nawet
    dostał pod drzwi w ramach prenumeraty). Ale jednak dostał nielegalny towar
    - można to podciągnąć pod paserstwo? I co ma biedny zrobić? Wydrapać sobie
    ścieżkę z płytki czy zanieść ją na najbliższy posterunek Policji? :)

    [1] nieważne jaka - tam była chyba tylko muzyka, ale załóżmy, że też mógł
    się trafić jakiś nielegalny soft.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2009-09-26 17:23:11
    Temat: Re: Sprawa z płytkami Chipa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > ścieżkę z płytki czy zanieść ją na najbliższy posterunek Policji? :)
    >
    > [1] nieważne jaka - tam była chyba tylko muzyka, ale załóżmy, że też mógł

    Kupowanie, ściąganie pirackiej muzyki i filmów nie jest karalne.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-26 17:53:11
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Kupowanie, ściąganie pirackiej muzyki i filmów nie jest karalne.

    a skąd kupujący ma wiedzieć czy towar jest legalny czy nie?:O)
    przecież zakupił od legalnie działającej firmy a nie gdzieś na rynku w
    ciemnym kącie spod koszuli:O)

  • 4. Data: 2009-09-26 17:54:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Kupowanie, ściąganie pirackiej muzyki i filmów nie jest karalne.

    Ale oprogramowania już tak.

  • 5. Data: 2009-09-26 18:25:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    Nie ma przestępstwa nieumyślnego nielegalnego kopiowania płyt, toteż co do
    zasady karnie raczej taka osoba, która nabyła gazetę nie odpowiada. Co do
    strony cywilnej, to najprawdopodobniej gazeta będzie musiała wykupić po
    hurtowej cenie tyle licencji, ile wydała płyt pomniejszone o zwroty.

  • 6. Data: 2009-09-26 23:10:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 19:23:11 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Kupowanie, ściąganie pirackiej muzyki i filmów nie jest karalne.

    Dlatego zamieściłem dopisek :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2009-09-27 06:09:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Dlatego zamieściłem dopisek :)

    No to może od razu podyskutujmy co by było, gdyby była tam pedofilia,
    albo gdy kupując film z wyborczą okaże się, że w pudełku jest 1kg
    amfetaminy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-09-27 14:41:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 08:09:07 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No to może od razu podyskutujmy co by było, gdyby była tam pedofilia,
    > albo gdy kupując film z wyborczą okaże się, że w pudełku jest 1kg
    > amfetaminy.

    Wal śmiało. Co by było?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2009-09-28 05:38:07
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:25:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > strony cywilnej, to najprawdopodobniej gazeta będzie musiała wykupić po
    > hurtowej cenie tyle licencji, ile wydała płyt pomniejszone o zwroty.

    ciekawe jakiego rzędu są to kwoty...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 10. Data: 2009-09-28 11:21:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    > No to może od razu podyskutujmy co by było, gdyby była tam pedofilia,
    > albo gdy kupując film z wyborczą okaże się, że w pudełku jest 1kg
    > amfetaminy.

    O ile znaleźć amfetaminę w gazecie byłoby ciężko, o tyle już w kontekście
    powyższej sytuacji - znalezienie na płycie nielicencjonowanej kopii
    oprogramowania jest zupełnie realne.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net