  • 1. Data: 2003-09-04 07:40:35
    Temat: Wynajmowanie bez zameldowania - czy będą problemy prawne? - PILNE
    Od: "Viabart" <v...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    interesuje mnie czy mogą byc konsekwencje prawne za mieszkanie
    (wynajmowanie) w mieszkaniu bez zameldowania?

    Mam nastepujący problem. Jestem zameldowany w mieszkaniu lokatorskim w
    Lublinie. Obecnie, od 3 lat, mieszkam (wynajmuję) z zoną w Warszawie w
    mieszkaniu w którym NIE jestem zameldowany (właścicielka nie chce nas
    zameldować), pracuję w Warszawie. Mielismy umowę z właścicielką na
    poprzednie 2 lata, od roku mieszkamy bez umowy najmu (właścicielka nie
    chciała podpisac umowy, była alternatywa: bez umowy na dotychcasowych
    wrunkach lub z umową ale drożej).
    I właśnie powstał problem bo okazało się, że mąż właścielki coś
    narozrabiał, szuka go policja i niestety odwiedzili nas panowie policjanci.
    Żona początkowo nie chciała ich wpuścić bo byli po cywilu, strasznie sie
    tłukli do drzwi, zachowywli sie skandalicznie, zona sie przestraszyła.
    Zadzwoniła na 997 aby potwiedzić czy to faktycznie policja, przysłali
    mundurowych i wtedy zona ich wpuściła. Oczywiście padły pytania kto tu
    mieszka, dlaczego, jak, czy jest zameldowanie? Zaczeli straszyć, ze przyślą
    do nas policję z wydziału meldunkowego.

    Czy nalezy się bać? Czy możemy miec w związku z tym jakies niemiłe
    konsekwencje? Jesli tak, to jak sie bronić?

    Z góry dziekuję za wszelką pomoc.

    -------
    Pozdrawiam,
    Viabart
    -------

  • 2. Data: 2003-09-04 07:50:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Viabart rzecze:
    [..]
    > Czy nalezy się bać?

    Policji? Tak. Ale ich bzdurnych gadek o wydziale meldunkowym - nie.

    > Czy możemy miec w związku z tym jakies niemiłe konsekwencje?

    Raczej nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-09-04 08:09:12
    Od: "Viabart" <v...@o...pl>

    > Raczej nie.

    A mógłbyś rozwinąć to "raczej"?

    pozdrawiam,
    Viabart

  • 4. Data: 2003-09-04 08:16:07
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Viabart" <v...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy nalezy się bać? Czy możemy miec w związku z tym jakies niemiłe
    > konsekwencje? Jesli tak, to jak sie bronić?

    Policja powinna fakt, ze nie jestescie zameldowani, zglosic do Sadu
    Grodzkiego. Ale to nie Wy macie klopoty, tylko wlasciciel mieszkania. Jedyny
    klopot, jaki mozecie miec, to taki, ze wlasciciele Was z tamtad wyrzuca lub
    beda zadali wiecej kasy.

    Kania

  • 5. Data: 2003-09-04 08:32:05
    Od: "Viabart" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Jedyny
    > klopot, jaki mozecie miec, to taki, ze wlasciciele Was z tamtad wyrzuca

    A to, że mieszkmy od roku bez umowy pisemnej (tylko ustna)? Czy my możemy
    miec w związku z tym jakies konsekwencje?
    A gdybyśmy chcieli "bronić" właścicielkę i mówić, że jest to nie wynajem
    tylko użyczenie? - nie chcę aby właścicielka miała przez to problemy.
    Przecież teraz może do niej przyczepić sie równiez skarbówka (bo podatku
    chyba nie płaci).

    Pozdrawiam,
    Viabart

  • 6. Data: 2003-09-04 08:44:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Kania" [...]

    > Policja powinna fakt, ze nie jestescie zameldowani, zglosic do Sadu
    > Grodzkiego.

    Powaznie ?

    > Ale to nie Wy macie klopoty, tylko wlasciciel mieszkania.

    JESLI ktos nie dopelnil obowiazku leldunkowego to kto ma klopot ?
    Wlasciciel mieszkania ze nie doniosl, czy tez obywatel ktory nie dopelnil
    obowiazku?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-09-04 08:59:11
    Od: "Viabart" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bj6tnp$js5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > JESLI ktos nie dopelnil obowiazku leldunkowego to kto ma klopot ?
    > Wlasciciel mieszkania ze nie doniosl, czy tez obywatel ktory nie dopelnil
    > obowiazku?

    Mam niestety podobne wątpliwości. Czy może ktoś to wyjaśnić?

    Pozdrawiam,
    Viabart

  • 8. Data: 2003-09-04 08:59:18
    Od: "Viabart" <v...@o...pl>

  • 9. Data: 2003-09-04 09:33:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Viabart rzecze:
    > A mógłbyś rozwinąć to "raczej"?

    Już gdzieś pisałem, że mnie nachodził dzielnicowy przez kilka lat,
    żebym się zameldował i nic nie wskórał :)
    Choć BYĆ MOŻE jakby się uparł to mógłby coś tam z grzywnami namieszać.
    Ale wtedy sądziłbym się aż do Strasburga, nie jestem kurna niczyim niewolnikiem
    by się meldować.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 10. Data: 2003-09-04 09:36:40
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

> [...]

    > JESLI ktos nie dopelnil obowiazku leldunkowego to kto ma klopot ?
    > Wlasciciel mieszkania ze nie doniosl, czy tez obywatel ktory nie dopelnil

    Ciekawe rzeczy piszesz....
    Przeciez _wlasciciel_ musi zameldowac w mieszkaniu swoich najemcow.
    Oni bez zgody wlasciciela sami nie moga.....

    Yenn