  • 1. Data: 2006-02-08 06:39:59
    Temat: Wynajem sali a opłaty dla Zaiksu
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    Witam.
    Co powiecie na taką sytuację. Jest właściciel domu weselnego. Wynajmuje ten
    dom na wesela. Tzn. przychodzi klient, mówi, że chce wynająć na taki a taki
    weekend, płaci np. 5000 zł i za wynajętą salę. I tutaj kończy się rola
    właściciela sali. Klient który wynajął sale, sam organizuje sobie jedzonko,
    orkiestrę (dj), obsługę itp. Impreze trwa... nagle wpada Zaiks na kontrolę
    stwierdza, że nie dokonano żadnej opłaty, po czym skarży do sądu właściciela
    domu weselnego. Aktualnie właściciel domu weselnego ma już wytoczone 2
    sprawy w sądzie.

    Pytanie, czy słuszne są poczynania Zaiksu w stosunku do właściciela domu
    weselnego jeżeli jego rola kończyła sie tylko na wynajęciu sali a nie na
    ORGANIZOWANIU imprezy ??

    Pytanie nie bez kozery bowiem jak już pisałem, właściciel ma już 2 sprawy w
    sądzie.

  • 2. Data: 2006-02-08 10:04:05
    Temat: Re: Wynajem sali a opłaty dla Zaiksu
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

> [...]
    > ORGANIZOWANIU imprezy ??
    >
    > Pytanie nie bez kozery bowiem jak już pisałem, właściciel ma już 2 sprawy

    Jak dla mnie to równiez dziwna jest odpowiedzialność Organizatora takiej
    imprezy za muzykę, przecież to powinno być w gestii zespołu lub DJ'a.

    --
    Krzysiek M.

  • 3. Data: 2006-02-08 11:52:49
    Od: PiotrekS <C...@C...PL>

    On Wed, 8 Feb 2006 07:39:59 +0100, "Cyberix" <c...@i...pl>
    wrote:

    [...]

    Teraz przy wynajeciu zespołu np: na wesela zepoly stosuja taka
    klauzule w umowie:

    Wynagrodzenie z tutułu prwa autorskich należne twórcom za publiczne
    wykonywanie na koncertach na żywo utworów, do których prawa nie
    przysługuja zespołowi muzycznemu ........... , zapłaci zleceniodawca
    zawierający stosowne umowy z odpowiednia organizacją zbiorowego
    zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi, ewentualnie
    autorami.
    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://www.cerbermail.com/?moon4rTySI zmień .pl na .com

  • 4. Data: 2006-02-08 12:06:24
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > zawierający stosowne umowy z odpowiednia organizacją zbiorowego
    > zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi, ewentualnie

    Mniemam, że ewentualne opłaty powinien zapłacić zespół bądź zleceniodawca, a
    nie właściciel sali w której odbywa się impreza (właściciel nic nie zamawia
    poza wynajęciem sali).

  • 5. Data: 2006-02-08 13:27:06
    Od: PiotrekS <C...@C...PL>

    On Wed, 8 Feb 2006 13:06:24 +0100, "Cyberix" <c...@i...pl>
    wrote:

    >Mniemam, że ewentualne opłaty powinien zapłacić zespół bądź zleceniodawca, a
    >nie właściciel sali w której odbywa się impreza (właściciel nic nie zamawia
    >poza wynajęciem sali).

    Własnie o to mi chodziło, aby właściciel nie płacił, przed impreza
    podpisac stosowną umowe z zespołem i zleceniodawca i problem z "głowy"