  • 1. Data: 2006-06-11 20:09:03
    Temat: Wynajem mieszkania - zmiana zamków
    Od: "j...@g...com" <j...@g...com>

    Witam,

    Dużo pisze się na grupie o nieuczciwych lokatorach i o metodach
    pozbycia się ich.
    Ja mam pytanie z drugiej strony:

    Zamierzam wynająć mieszkanie. Czy po podpisaniu umowy i wprowadzeniu
    się, mogę zmienić zamki do mieszkania? Czy powinienem o tym
    informować właściciela (prosić o zgodę??) i czy muszę mu
    udostępnić klucze?

    Pozdrawiam
    J. Mężyk

  • 2. Data: 2006-06-11 21:09:17
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - zmiana zamków
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-11 22:09, j...@g...com wrote:
> [...]
    > się, mogę zmienić zamki do mieszkania? Czy powinienem o tym
    > informować właściciela (prosić o zgodę??) i czy muszę mu

    Tak, nie, nie (chyba, że takie zastrzeżenie jest w umowie). Ale w
    Polsce, niestety, właściciele często nerwowo reagują na próby
    egzekwowania przez lokatorów ich podstawowych praw (w tym wypadku prawa
    do prywatności).

    Zauważ też, że na podstawie umowy najmu powinieneś się w lokalu
    zameldować (ale patrz moje drugie zdanie).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 3. Data: 2006-06-11 22:02:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemysław Płaskowicki [###p...@p...name.###] napisał:

    > Zauważ też, że na podstawie umowy najmu powinieneś się w lokalu
    > zameldować (ale patrz moje drugie zdanie).

    To akurat mając umowę najmu w ręku da się zrealizować nawet bez wiedzy
    właściciela. Bez umowy można się zameldować tymczasowo na 3 miesiące.
    Tak więc to się da zrobić, tylko większości osób się tego nie chce
    albo nie wiedzą, że tak można. Czasem w Biurach Ewidencji Ludności
    wstręty czynią, ale to już chyba coraz rzadziej.

  • 4. Data: 2006-06-12 09:17:27
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

> [...]
    > albo nie wiedzą, że tak można. Czasem w Biurach Ewidencji Ludności
    > wstręty czynią, ale to już chyba coraz rzadziej.

    wlasnie ja akurat tego nie wiedzialam i ciesze sie ze napatoczyl mi sie ten
    watek:)) mozesz jeszcze odpowiedziec mi na kilka pytan z tym zwiazanych??
    skoro wynajmuje mieszkanie razem z mezem, a umowe najmu podpisal maz, to czy
    mozemy zameldowac sie oboje?? i czy skoro umowa jest podpisana na 2 lata to
    mozna sie zameldowac od razu na 2 lata czy tez jedynie na 3 miesiace?? a
    jezeli tylko na 3 miesiace to czy mozna co 3 miesiace "odnawiac" to
    zameldowanie???zasypalam pytaniami albe bede baaaardzo wdzieczna za
    odpowiedz:)))

    z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-12 16:59:45
    Od: "j...@g...com" <j...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemysław Płaskowicki [###p...@p...name.###] napisał:

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    J. Mężyk

  • 6. Data: 2006-06-12 20:57:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    komorowa [###k...@i...net.pl.###] napisał:
    > skoro wynajmuje mieszkanie razem z mezem, a umowe najmu
    > podpisal maz, to czy mozemy zameldowac sie oboje??

    Nie jest ważne, kto umowę podpisał, tylko co ona zawiera. jeśli w
    umowie jest napisane, że ma prawo zamieszkać z rodziną, to możecie się
    zameldować. Jeśli nie, to musi być aneks do umowy albo zgoda
    właściciela lokalu.

    > i czy skoro umowa
    > jest podpisana na 2 lata to można się zameldować od razu na 2 lata
    czy
    > tez jedynie na 3 miesiące??

    Na dwa lata.

    > a jeżeli tylko na 3 miesiące to czy można
    > co 3 miesiące "odnawiac" to zameldowanie???

    Można to odnawiać.

  • 7. Data: 2006-06-12 21:12:13
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    komorowa wrote:
    > skoro wynajmuje mieszkanie razem z mezem, a umowe najmu podpisal maz, to czy
    > mozemy zameldowac sie oboje??

    Mąż może dowolnej ilości dowolnych osób potwierdzić fakt pobytu w
    mieszkaniu, co jest w zasadzie jedyną istotną przeszkodą w zameldowaniu.
    Jeśli dana osoba faktycznie w mieszkaniu przebywa, to mąż nie odpowie za
    to karnie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-06-13 07:49:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > umowie jest napisane, że ma prawo zamieszkać z rodziną, to możecie się
    > zameldować. Jeśli nie, to musi być aneks do umowy albo zgoda

    A nie jest tak, że żonie w tym przypadku mieszkanie przysługuje z
    automatu, niezależnie od treści umowy jaką zawarł mąż? Mówię o art.
    28(1) krio.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2006-06-13 09:10:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > A nie jest tak, że żonie w tym przypadku mieszkanie przysługuje z
    > automatu, niezależnie od treści umowy jaką zawarł mąż? Mówię o art.
    > 28(1) krio.

    I jeszcz art 680(1) KC.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-06-13 19:54:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Kubiak [###p...@m...liamg.###] napisał:

    > A nie jest tak, że żonie w tym przypadku mieszkanie przysługuje z
    > automatu, niezależnie od treści umowy jaką zawarł mąż? Mówię o art.
    > 28(1) krio.

    Jeśli w umowie cywilnoprawnej zawartej między stronami nie ma jakiś
    zapisów wyłączających prawo najemcy do zamieszkania z innymi osobami,
    albo konieczność uzyskania zgody od właściciela lokalu, to oczywiście
    masz rację. Ale nie znalazłem nigdzie wzmianki, ze przeciwne
    zastrzeżenie zawarte w umowie jest nieskuteczne, toteż moim zdaniem da
    się ten automatyzm wyłączyć.