  • Date: Sun, 11 Jun 2006 23:09:17 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania - zmiana zamków

    On 2006-06-11 22:09, j...@g...com wrote:
    > Witam,
    >
    > Dużo pisze się na grupie o nieuczciwych lokatorach i o metodach
    > pozbycia się ich.
    > Ja mam pytanie z drugiej strony:
    >
    > Zamierzam wynająć mieszkanie. Czy po podpisaniu umowy i wprowadzeniu
    > się, mogę zmienić zamki do mieszkania? Czy powinienem o tym
    > informować właściciela (prosić o zgodę??) i czy muszę mu
    > udostępnić klucze?

    Tak, nie, nie (chyba, że takie zastrzeżenie jest w umowie). Ale w
    Polsce, niestety, właściciele często nerwowo reagują na próby
    egzekwowania przez lokatorów ich podstawowych praw (w tym wypadku prawa
    do prywatności).

    Zauważ też, że na podstawie umowy najmu powinieneś się w lokalu
    zameldować (ale patrz moje drugie zdanie).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have