  • 1. Data: 2006-06-11 18:49:21
    Temat: kradziez roweru spod hipermarketu
    Od: "Chiarstic Slide \(aphex\)" <p...@g...com>

    ukradli mi 2h temu rower spod hipermarketu, był przypiety, na stanowiska do
    przypiecia rowerów była nakierowana kamera, firma solid security mowi mi ze
    to nie ich kamery, i sraja na to, no to po co te kamery, po co ochrona ?
    czy moge w jakikolwiek sposob sie czegokolwiek od nich domagac, chociazby
    informacji kto ma materiał video, zawsze cos nawet jakby nic to mi niedało.
    Policje wezwali, zanotowali i spisali nr. ramy. Wartosc roweru nieduza ale i
    niemala 1700zł.
    Sklep to Geant (Warszawa - Puławska 422).
    Nie było informacji ze "nie odpowiadamy za pozostawione rowery itp.".

    --
    Dawniej jako: Jacek22, gg:2048838; www.aphextwin.only.pl
    Soltek FRN2-L; Barton 2500@3200+; 2x512ram (Goodram);

  • 2. Data: 2006-06-11 19:09:11
    Temat: Re: kradziez roweru spod hipermarketu
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Chiarstic Slide (aphex) napisał(a):

    > Nie było informacji ze "nie odpowiadamy za pozostawione rowery itp.".

    A była że odpowiadają?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 3. Data: 2006-06-11 19:09:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

> [...]
    > czy moge w jakikolwiek sposob sie czegokolwiek od nich domagac, chociazby
    A czemu od nich, jesli to nie ich kamera? Rownie dobrze mozesz domagac
    sie kasety od bezdomnych snujacych sie po parkingu
    > Nie było informacji ze "nie odpowiadamy za pozostawione rowery itp.".
    A jakby byla, to co? Myslisz ze jak komus buchna samochod, to geant
    odpowiada za to?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-06-11 19:28:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Chiarstic Slide (aphex) [###p...@g...com.###] napisał:
> [...]
    ramy.
    > Wartosc roweru nieduza ale i niemala 1700zł.
    > Sklep to Geant (Warszawa - Puławska 422).

    Policja dość szybko kasetę znajdzie. Tylko, czy to coś ta, to tego bym
    pewien nie był.

    > Nie było informacji ze "nie odpowiadamy za pozostawione rowery
    itp.".

    Bo nie odpowiadają. Przecież na przechowanie nie przyjęli, a i nie są
    raczej hotelem.

  • 5. Data: 2006-06-11 21:06:36
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Policja dość szybko kasetę znajdzie. Tylko, czy to coś ta, to tego bym
    > pewien nie był.

    Chyba w cuda wierzysz ... im to trzeba w zębach zanieść. Jak w moj
    samochód uderzył jeden gnojek na parkingu przysklepowym, to dopiero
    jeden z świadków rozpoznał sprawce za tydzien ... pomimo ze w sklepie
    był monitoring i kamery na zewnatrz.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-06-11 21:58:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    KrzysiekPP [###jimi@_FALSE_.ceti.pl.###] napisał:
> [...]
    > samochód uderzył jeden gnojek na parkingu przysklepowym, to dopiero
    > jeden z świadków rozpoznał sprawce za tydzien ... pomimo ze w

    Taż przeca napisałem, że znalezienie kasety sukcesu nie gwarantuje. Po
    pierwsze może się okazać, że kamera była niesprawna. Po drugie, jak
    nawet była sprawna, to może się okazać, że obrócona w inną stronę. Jak
    nawet we właściwą, to pewnie twarzy rowerzysty nie kadrowała, więc
    będziemy mieli sylwetkę. Dobrze, jak bez kapuzy na głowie, bo jak z
    kapuzą, to nic nie będziemy mieli. No i jeszcze problem, bo 2 godziny
    przed postem pytającego, to akurat zachód słońca był. W kamerze może
    nie być nic widać.

    No i jeśli te moje pesymistyczne przypadki nie nastąpią, to będziemy
    mieli twarz n/n osoby. Teraz pytanie, jaka jest szansa, że na
    podstawie zdjęcia uda się ustalić sprawcę. Jak gość policjantom znany,
    to pewnie zostanie rozpoznany. Gorzej, jak facet jeszcze nie był
    karany albo zgoła z innej dzielnicy albo miasta przyjechał po rower.
    Szanse niemal zerowe.

  • 7. Data: 2006-06-11 23:36:30
    Od: z <b...@j...com>

    Jest kwestia czy policja musi rozpocząć śledztwo z ustawowego oskarżenia
    publicznego w takiej sprawoe.

  • 8. Data: 2006-06-12 00:22:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    z [###b...@j...com.###] napisał:
    > Jest kwestia czy policja musi rozpocząć śledztwo z ustawowego
    oskarżenia
    > publicznego w takiej sprawoe.

    Czy mógł byś rozwinąć to pytanie? Bo nie bardzo je rozumiem. Co do
    zasady zresztą, to prowadzenie lub nie śledztwa w tym wypadku ma
    drugorzędne znaczenie. Kaseta powinna zostać zabezpieczona już w
    trakcie czynności niecierpiących zwłoki - o ile istnieje taka
    techniczna możliwość. Jeśli nawet postępowanie zostało by w trybie
    zapiskowym umorzone, to podjęcie próby odczytania zapisu jest bardzo
    sensowne, albowiem może się przyczynić nie tylko do ujawnienia sprawcy
    tej kradzieży, ale pewnie wielu innych.

  • 9. Data: 2006-06-12 06:16:44
    Od: z <b...@j...com>

    Z tego co pamiętam mgliście kodeks postępowania karnego to w zależności
    od rodzaju przestępstwa policja sama przeprowadza śledztwo i skarży w
    sądzie złapaną osobę, a przy innych przestępstwach, poszkodowany musi
    sam złapać przestępcę, na przykład wynajmując detektywa, i zaskarżyć go
    prywatnie do sądu i dopiero wtedy policja trochę tym się zajmuje. Przy
    kradzieżach raczej w większości policja ma obowiązek prowadzenia
    śledztwa, szczególnie przy mieniu o takiej wartości. Rower w cenie
    używanego samochodu.

  • 10. Data: 2006-06-12 20:58:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    z [###b...@j...com.###] napisał:

    Uwierz na słowo, ze bardzo mgliście pamiętasz ów kodeks.