  • 1. Data: 2004-03-17 10:46:05
    Temat: Wynajem mieszkania i termin wypowiedzenia
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Witam
    Od 2,5 roku wynejmujemy mieszkanie.
    Umowe mamy podpisana do konca wrzesnia i chcielibysmy ja rozwiazac.
    Zastanawiam sie jakie sa terminy wypowiedzienia takiej umowy?
    miesiac?
    Dodam, ze w umowie nie ma nic na ten temat zaznaczone - jest oczywiscie
    notka, ze wsztyskei niewymienione w umowie zdarzenia rozstrzyga sie wdl.
    kodeksu cywilnego

    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl -----> o Rosji, lataj?cym Pikusiu i nie
    tylko

  • 2. Data: 2004-03-17 11:29:27
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i termin wypowiedzenia
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    > Dodam, ze w umowie nie ma nic na ten temat zaznaczone - jest oczywiscie
    > notka, ze wsztyskei niewymienione w umowie zdarzenia rozstrzyga sie wdl.

    KC :
    Art. 673.

    § 1. Jezeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno wynajmujacy, jak
    i najemca moga wypowiedziec najem z zachowaniem terminów umownych, a w ich
    braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu sa nastepujace: gdy czynsz jest
    platny w odstepach czasu dluzszych niz miesiac, najem mozna wypowiedziec
    najpózniej na trzy miesiace naprzód na koniec kwartalu kalendarzowego; gdy
    czynsz jest platny miesiecznie - na miesiac naprzód na koniec miesiaca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest platny w krótszych odstepach czasu - na trzy
    dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzien naprzód.

    § 3. Jezeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujacy, jak i
    najemca moga wypowiedziec najem w wypadkach okreslonych w umowie.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl