  • 1. Data: 2004-03-17 09:51:37
    Temat: Wymiana towaru na inny
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

    Czytałem już archiwum grupy. Czy rzeczzywiście obecnie wymiana zakupionego
    towaru to jedynie dobra wola sprzedawcy ?
    Sytuacja jest taka: żona kupiła sobie płaszcz, za który zapłaciła kartą. W
    domu stwierdziła, że płaszcz jednak jej się nie podoba (a dokładnie, to jak
    tak stwierdziłem). Nazajutrz pomaszerowała do sklepu z prośbą o wymianę na
    inny, ewentualnie zwrot. I dostała odmowę, z tłumaczeniem (absurdalnym moim
    zdaniem):
    - że płaciła kartą więc na pewno nie można mówić o zwrocie (?)
    - że zakup przeszedł przez kasę fiskalną więc nic nie da się już z tym zrobić -
    czyli wymiana też nie wchodzi w rachubę (to akurat chyba jest bzdura ?)
    - że ich program komputerowy nie zezwala na zwrot (no ręce opadają...)

    W sklepie wisi oczywiście infomacja, że "po odejściu od kasy reklamacji się
    nie uwzględnia". Czy taki zapis nie jest sprzeczny z obowiązującym w Polsce

    rawem? Jak przekonać właściciela sklepu, bez zbytniego "pieniaczenia" się po

    jakichś urzędach, UOK itp.?

    Żona zostawiła płaszcz w sklepie, otrzymała odpowiedni kwitek i czeka na
    rozpatrzenie swojego postulatu. Poradźcie jak dalej rozmawiać w razie odmowy...

    Z góry dziękuję za wszystkie hints & tips

    W.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-03-17 10:29:35
    Temat: Re: Wymiana towaru na inny
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    kupila plaszcz? usterek plaszcz nie mial? no to na jakiej podstawie chce go
    oddac???

    --
    Michal

  • 3. Data: 2004-03-17 10:48:32
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Dilbercik" <j...@t...mam> napisał w wiadomości
    > kupila plaszcz? usterek plaszcz nie mial? no to na jakiej podstawie chce
    go
    > oddac???

    Nie podobał się jej kolor. Wszystko.

  • 4. Data: 2004-03-17 11:15:42
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Niestety (dla klienta) jest tak jak piszesz, jakakolwiek wymiana lub zwrot
    to jest jedynie dobra woli sprzedawcy, wiec nic nie wskurasz nawet chodzac
    po jakichkolwiek urzedach. Staraj sie raczej zalatwic wszystko po dobroci,
    proszac, bo grozac urzedami to raczej bedzie dzialalo na Twoja niekorzysc.
    Wiem to z doswiadczenia bo sam jestem sprzedawca i jak ktos przyjdzie z
    prosba o wymiane to raczej rozpatruje to pozytywnie, a jak ktos przyjdzie mi
    i od razu z pyskiem na mnie to juz moze sie pozegnacz z jakakolwiek wymiana
    a tym bardziej zwrotem.

  • 5. Data: 2004-03-17 12:58:56
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    no to nie oddasz...

    --
    Michal

  • 6. Data: 2004-03-18 06:57:12
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mi
    > i od razu z pyskiem na mnie to juz moze sie pozegnacz z jakakolwiek

    No to mam nadzieję, że niedługo będzie jak w UE - chcę oddać i sprzedawce
    guzik obchodzi dlaczego a już na pewno czy przychodzę z pyskiem czy prośbą.

  • 7. Data: 2004-03-18 08:40:12
    Od: "agapx" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No to mam nadzieję, że niedługo będzie jak w UE - chcę oddać i sprzedawce
    > guzik obchodzi dlaczego a już na pewno czy przychodzę z pyskiem czy

    Naprawdę tak jest w UE ?? nie chce mi sie w to wierzyć

  • 8. Data: 2004-03-18 10:03:36
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "agapx" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > prośbą.
    > >

    > Naprawdę tak jest w UE ?? nie chce mi sie w to wierzyć

    Oddawałem towar wielokrotnie. Nigdy nikt się nie pytał o powód. Czasami dla
    fasonu i grzeczności coś mówiłem, że np. mam problemy z podłączeniem do
    laptopa (palmtop) albo coś w tym stylu. Nie wiem jak jest z prawem unijnym
    ale zdaję się, że jest jakiś czas na rozmyślenie się i sprzedawca nie ma
    prawa odmówić zwrotu. Na marginesie było u nas tak kiedyś już w Polsce -
    za.... komuny. Tak. Tylko, że w Pewex-ach. Można było oddać towar po kilku
    dniach bez podania przyczyny. Ludzie podobno masowo "pożyczali" kamery na
    uroczystości rodzinne i musieli z tego kapitalistycznego zwyczaju
    zrezygnować :)

  • 9. Data: 2004-03-18 12:16:03
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

> [...]

    >odmowy...
    >
    >Z góry dziękuję za wszystkie hints & tips

    Dziękuję za wszystkie opinie. Wygląda na to, że już weszliśmy od UE gdyż sklep
    zdecydował, iż zwróci mojej żonie pieniądze na rachunek kartowy. Czyli
    zachowali się OK, są frontem do klienta itp. Jako klient mogę się z tego tylko
    cieszyć. Nikt na tym nie straci gdyż towar nie nosi najmniejszych śladów
    użytkowania.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-03-18 19:47:55
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Elvgreen wrote:
> [...]

    Ale to zwyczaj a nie przepisy

> [...]
    > prawa odmówić zwrotu. Na marginesie było u nas tak kiedyś już w Polsce -
    > za.... komuny. Tak. Tylko, że w Pewex-ach.

    nie tylko

    KG