  • 1. Data: 2010-08-20 20:50:57
    Temat: Wymogi rejestracji w Urzedzie Pracy
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.
    Aby zarejestrować się w UP i uzyskać status osoby bezrobotnej (nic nie
    związane z zasiłkiem), trzeba wypełnić formularz zgłoszenia a w nim
    napisać gdzie się pracowało. I przy przekazaniu tego trzeba udokumentować
    te informacje o zatrudnieniu. I tu jest jakiś paradoks. Nie ma przecież
    obowiązku przechowywania przez całe życie jakiś umów, ok, nie ma obowiązku
    rejestrowania się. Ale np pożar, ok, można iść do ZUSu i uzyskać
    informacje. Ale np by

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-08-20 20:57:04
    Temat: Re: Wymogi rejestracji w Urzedzie Pracy
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.
[...]
    informacje. Ale np były Umowy o Dzieło i firmy już nie istnieją. I co?
    Chyba jest taki przepis że papiery księgowe nieistniejące firmy muszą
    przechowywać wiele lat. Ale gdy pracowało się w oparciu o Umowę o dzieło
    przed takim przepisem, to skąd jakieś udokumentowane potwierdzenie? A np
    35 lat temu za PRLu. Szukać w archiwach? Sprawy nie do uzyskania. I jaki
    skutek? Nie można się zarejestrować. A w formularzu jest pouczenie, że
    podpisujemy się pod informacjami prawdziwymi, co tym samym jak coś zataimy
    to ponosimy konsekwencje. Czy to nie paradoks jakiś z tą historią
    zatrudnienia?

  • 3. Data: 2010-08-20 21:04:18
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
[...]
    (...)

    Te informacje o zatrudnieniu - w Gdańsku UP żąda świadectw pracy - są
    potrzebne do wyliczenia stażu pracy. Od tego zależy wysokość zasiłku. Jeżeli
    nie podasz wszystkich - to naliczony będzie niższy staż.
    Przechowywać więc warto, choć i tak zawsze można ściągnąć z byłej firmy.
    Nawet jeżeli nie istnieje - to musi być jakieś archiwum.

    Marzena
    -------------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 4. Data: 2010-08-20 21:11:35
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    (...)
    To tym razem - odpowiadając na całość. Umowa o dzieło nie wydłuża stażu
    pracy, więc nie ma to znaczenia. Jeżeli nie chodzi Ci o zasiłek - to
    zatajenie pracy w jakimś z zakładów nie ma znaczenia. Na formularzu nie ma
    klauzuli, że nigdzie poza wymienionymi nie pracowałeś.

    Marzena
    -------------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 5. Data: 2010-08-20 21:19:59
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 20-08-2010 o 23:04:18 Marzena <m...@g...pl> napisał(a):

    > Te informacje o zatrudnieniu - w Gdańsku UP żąda świadectw pracy - są
    > potrzebne do wyliczenia stażu pracy. Od tego zależy wysokość zasiłku.

    Temat nie dotyczy zasiłku, a tylko zarejestrowaniu się i uzyskaniu statusu
    osoby bezrobotnej.

    A to każde miasto i UP rządzi się włąsnymi prawami? Być może. Nie istotne.
    Sprawa dotyczy UP w Krakowie, gdzie wymagają udokumentowania wpisanej
    histori zatrudnienia, mogą być świadectwa pracy, a np przy Umowie o Dzieło
    - to trzeba przedstawić taką umowę, itd

    > Jeżeli nie podasz wszystkich - to naliczony będzie niższy staż.
    > Przechowywać więc warto, choć i tak zawsze można ściągnąć z byłej firmy.
    > Nawet jeżeli nie istnieje - to musi być jakieś archiwum.

    Jakie musi być archiwum? Nic nie musi. Jest jakiś przepis mówiący o tym,
    że firmy (istniejące czy nie) muszą przechowywać dokumenty kadrowe ileś
    tam lat. OK. A przed wejściem w życie takiego przepisu? A co 30 lat temu?
    Szukać w Polsce w archiwach? Ludzie nie mogą doszukać się dokumentów w
    sprawach emerytur, to komu się chce szukać w sprawie uzyskania statusu
    osoby bezrobotnej. To przecież żart. Żądają rzeczy niemożliwych. Pozostaje
    zataić?

  • 6. Data: 2010-08-20 21:27:20
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 20-08-2010 o 23:11:35 Marzena <m...@g...pl> napisał(a):

    > Jeżeli nie chodzi Ci o zasiłek - to zatajenie pracy w jakimś z zakładów
    > nie ma znaczenia. Na formularzu nie ma klauzuli, że nigdzie poza
    > wymienionymi nie pracowałeś.

    Nie wypełniając rubryki ostatniego miejsca pracy lub nie wypełniając
    historii zatrudnienia, podpisując się pod tym, nie składamy fałszywych
    oświadczeń, lub obojętnie jak to określając, nie podpisujemy się pod
    fałszywymi informacjami?

  • 7. Data: 2010-08-20 21:29:20
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 20-08-2010 o 23:11:35 Marzena <m...@g...pl> napisał(a):

    > to zatajenie pracy w jakimś z zakładów nie ma znaczenia.

    Np:
    "Bezrobotny wypełnia kartę rejestracyjną, a następnie poświadcza
    własnoręcznym podpisem, w obecności pracownika urzędu prawdziwość
    złożonych oświadczeń."

    A np urzędnik czyta i pyta się "Nie ma Pan wpisanego miejsca ostatniego
    zatrudnienia" "Nie pracował Pan nigdzie?" I co?

  • 8. Data: 2010-08-20 22:04:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-20 23:19, Użytkownik Piotr M napisał:

> [...]
    > dokumentów w sprawach emerytur, to komu się chce szukać w sprawie
    > uzyskania statusu osoby bezrobotnej. To przecież żart. Żądają rzeczy

    Po co zatajać ?
    Piszesz gdzie i ile pracowałeś ale jak nie posiadasz świadectwa
    pracy to im nie dostarczasz. Nie policzą tego okresu przy ewentualnym
    liczeniu należącego się zasiłku i koniec.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-20 22:09:17
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 21-08-2010 o 00:04:54 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Po co zatajać ?
    > Piszesz gdzie i ile pracowałeś ale jak nie posiadasz świadectwa
    > pracy to im nie dostarczasz.

    I jak nie dostarczasz Cię nie mogą zarejestrować.

    > Nie policzą tego okresu przy ewentualnym
    > liczeniu należącego się zasiłku i koniec.

    Kurcze, nie mogę jaśniej napisać. Nie chodzi o zasiłek, a o status osoby
    bezrobotnej. Aby taki uzyskać trzeba wypełnić formularz i napisać gdzie
    się pracowało i wpisać w osobną rubrykę ostatniego pracodawcę.

  • 10. Data: 2010-08-20 22:11:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 22:57:04 Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

> [...]
    > informacjami prawdziwymi, co tym samym jak coś zataimy to ponosimy
    > konsekwencje. Czy to nie paradoks jakiś z tą historią zatrudnienia?

    Ja przy okazji wypełniania takich formularzy których nie da się wypełnić
    prawidłowo piszę to po "chłopsku"

    Czyli w Twoim przypadku:
    "umowa o dzieło - prawdopodobnie od stycznia 1993 do marca 1995 (piszę z
    pamięci, nie posiadam dokumentów potwierdzających)"

    Urzędnicy są zwykle skonfundowani, ale ani nie da się tego podważyć, ani
    ja nie popełniam przestępstwa.

    --
    Tomek