  • 1. Data: 2005-05-21 13:26:17
    Temat: Wymeldowanie
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich
    Mam problem z moją żoną która od 1,5 roku nie mieszka ze mną i synem tylko w
    domu u swoich rodziców. Nasze małżeństwo rozpadło się ale rozwodu nie mamy.
    Raz na miesiąc lub rzadziej przyjeżdża do domu robi małą awanturkę z byle
    powodu i znowu jedzie do mamusi. Problem polega na tym że ja straciłem rok
    temu pracę i niemam jak opłacać czynszu i innych opłat i gdyby nie syn który
    pracuje byłoby bardzo źle. Żona oczywiście ani niechce się wymeldować ani
    dokładać do opłat. Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe kupione w
    czasie trwania małżeństwa. Czy w związku z przedstawioną sytuacja jest
    możliwość wymeldowania żony?
    Za wszystkie informacje z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2005-05-21 13:30:17
    Temat: Re: Wymeldowanie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bogdan napisał(a):
    > Za wszystkie informacje z góry dziękuje
    zakladam ze nie ma meldunku czasowego u mamusi. zawsze mozesz sprobowac
    to zglosic odpowiednim organom, zeby jej uprzyjemnic zycie;)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-05-21 13:39:51
    Od: "Krzys" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokładać do opłat. Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe kupione w
    > czasie trwania małżeństwa. Czy w związku z przedstawioną sytuacja jest

    Niestety wymeldowanie nic ci nie pomoże. Mieszkanie jest własnościowe (czyli
    wasze) i nie możesz żony pozbawić prawa do niego, nawet jak go nie
    zamieszkuje.

  • 4. Data: 2005-05-21 14:01:31
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzys" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety wymeldowanie nic ci nie pomoże. Mieszkanie jest własnościowe
    > (czyli wasze) i nie możesz żony pozbawić prawa do niego, nawet jak go nie
    > zamieszkuje.

    Ale opłaty będą mniejsze, myślę, że o to chodzi.

    D.

  • 5. Data: 2005-05-21 15:30:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzys wrote:

    > Niestety wymeldowanie nic ci nie pomoże. Mieszkanie jest własnościowe (czyli
    > wasze) i nie możesz żony pozbawić prawa do niego, nawet jak go nie
    > zamieszkuje.

    Mieszkanie będzie dalej w połowie jej, ale wymeldować ją można skoro tam
    nie mieszka.

  • 6. Data: 2005-05-21 18:56:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d6nk7f$cm0$4@inews.gazeta.pl...

    > Mieszkanie będzie dalej w połowie jej, ale wymeldować ją można skoro
    tam
    > nie mieszka.

    Problem polega na tym, że jednak raz w miesiącu się pokazuje, a musiała
    by się nie pokazywać tak z pół roku.

    Natomiast co do tych opłat, to jeśli mąż nie pracuje, to moim zdaniem
    mógł by wezwać ją do ponoszenia połowy opłat, a w razie odmowy złożyć
    pozew do sądu.

  • 7. Data: 2005-05-21 19:59:19
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ja nie bardzo rozumiem tę 'połowę' :-o
    Czy jest to współwłasność ustawowa małżeńska, czy współwłasność ułamkowa odrębna??
    Przy tej pierwszej to IMHO za świadczenia odpowiadają solidarnie, przy tej drugiej
    się sprawa komplikuje, jeśli żona
    zarzuci i zacznie się domagać opłat za bezumowne korzystanie z jej części...
    JaC

  • 8. Data: 2005-05-21 20:14:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Założyłem, że oczywiście jest to współwłasność łączna. W tej sytuacji
    zobowiązania z tytułu utrzymania nieruchomości mają charakter solidarny.
    Założywszy, ze pewnie pomiędzy małżonkami nie ma żadnej umowy normującej
    sposób ponoszenia tych kosztów przyjąłem, że na podstawie art. 376 kc
    że:

    "Jeżeli jeden z dłużników solidarnych spełnił świadczenie, treść
    istniejącego między współdłużnikami stosunku prawnego rozstrzyga o tym,
    czy i w jakich częściach może on żądać zwrotu od współdłużników. Jeżeli
    z treści tego stosunku nie wynika nic innego, dłużnik, który świadczenie
    spełnił, może żądać zwrotu w częściach równych."

    W świetle poczynionych przeze mnie założeń opiewających mniej więcej
    najczęstszą sytuację z opisanych w poście pytającego, mąż ma prawo
    domagać się od żony 50% tych kosztów, skoro płaci pełne koszty.
    Kluczowym tu jest udowodnienie, że w chwili obecnej nie mają z żoną
    wspólnego gospodarstwa domowego, ale skoro żona nie mieszka z nimi, to
    wydaje mi się to możliwe.

    Ba, jakby dowieść, że zobowiązania pokrywa syn (mąż podobno nie ma
    dochodów, jak pisze) to można by było spróbować jeszcze innej sztuczki.
    Syn dochodzi roszczenia od rodziców, bo pokrywa ich zobowiązania i
    wchodzi w miejsce wierzyciela. Męża można uznać za całkowicie
    niewypłacalnego i wówczas syn mógł by od matki dochodzić całości na
    podstawie art. 376§ 2 kc. Ale to już wyższa szkoła jazdy, choć moim
    zdaniem dająca się zrealizować.

  • 9. Data: 2005-05-21 20:25:46
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak na marginesie: a spelnił??
    JaC

  • 10. Data: 2005-05-21 20:36:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak na marginesie: a spelnił??

    Jak nie spełnił, to się zwrotu domagać nie może. Zdanie pytającego
    "Problem polega na tym że ja straciłem rok temu pracę i niemam jak
    opłacać czynszu i innych opłat i gdyby nie syn który
    pracuje byłoby bardzo źle." rozumiem tak, że było by źle. Skoro było by,
    a nie jest, to jak rozumiem jednak płacą.