  • 1. Data: 2002-01-17 17:56:55
    Temat: Wykup mieszkania spółdzielczego?
    Od: "zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    mam mieszkanie lokatorskie spóldzielcze, chciałbym je wykupić, ale pani w
    spółdzielni twierdzi, że w tym roku nie można tego zrobić, ponieważ istnieje
    jakaś ustawa / rozporządzenie które tego zabrania? Czy to prawda?
    Druga sprawa to czy istnieje możliwość wynajęcia takiego mieszkania komuś?
    Czy gdyby udało się znaleźć chętnych to czy muszę zgłosić to do spółdzielni
    (czy wiąże się to z jakimiś kosztami?)
    I jeszcze - czy powinienem zgłosić to do urzędu skarbowego z góry, czy też
    wysyłać im PIT-5?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam,

    Zbig.

  • 2. Data: 2002-01-17 23:12:11
    Temat: Re: Wykup mieszkania spółdzielczego?
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    pani w spółdzielni twierdzi, że w tym roku nie można tego zrobić, ponieważ
    istnieje jakaś ustawa / rozporządzenie które tego zabrania?

    Nie istnieje ustawa która zabrania spółdzielni sprzedaży natomiast
    spółdzielnia nie ma jeszcze obowiązku umożliwić Panu wykup.
    Taki obowiązek powstanie dopiero o ile pamiętam ostatnie zmiany ustawy w
    kwietniu 2003 roku. Część spółdzielni już umożliwia wykup część czeka.
    Aby wykup był możliwy spółdzielnia musi podjąć uchwałę o przeznaczeniu
    lokali do wykupu i uregulować kwestie własnościowo-geodezyjne działki pod
    budynkiem oraz przygotować dokumentację dla notariusza.

    > Druga sprawa to czy istnieje możliwość wynajęcia takiego mieszkania komuś?
    Tak może Pan wynając i nie musi Pan tego faktu zgłaszać do spółdzielni.

    Pozdrawiam

    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-18 10:35:38
    Od: Marcin Bajorski <m...@i...pl>

    "Paweł" wrote:

    > Tak może Pan wynając i nie musi Pan tego faktu zgłaszać do spółdzielni.

    Wynająć oczywiście można, ale są pewne warunki. W szczególności
    _wymagana_ jest zgoda spółdzielni (dotyczy wynajęcia całego lokalu
    mieszkalnego, por. art.9 pkt.7 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
    Dz.U. Nr 4 poz.27 z 2001r.).

    pozdrawiam
    --- Marcin Bajorski -----------------------------------------
    --- Instytut Systemów Przestrzennych i Katastralnych S.A. ---
    --- http://www.ispik.pl ------ ICQ# 37336368 --- GG# 3760 ---

  • 4. Data: 2002-01-19 10:15:50
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
> [...]
    > _wymagana_ jest zgoda spółdzielni (dotyczy wynajęcia całego lokalu
    > mieszkalnego, por. art.9 pkt.7 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych

    Nie siędzę w prawie spółdzielczym ale z tego co pamiętam Trybunał
    Konstytucyjny uznał chyba, ze obowiązek uzyskania zgody S. na wynajem jest
    sprzeczny z konstytucją i go uchylił.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch