  • 1. Data: 2006-10-02 13:44:13
    Temat: przekształcenie spółdzielczego prawa do lokalu po wyroku TK
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    Witam,

    przymierzam się do przekształcenia spółdzielczego prawa do lokalu na
    własnościowe prawo do lokalu spółdzielczego z zamiarem jego sprzedaży przed
    upływem 5 lat.
    zgromadziłem potrzebne kwity. w administracji podpisano mi wszystko co
    trzeba 19.09. dokonałem też wyceny lokalu i dzisiaj zaniosłem wniosek do
    zarządu spółdzielni. Spółdzielnia odmówiła przyjęcia wniosku powołując się
    wyrok TK z dnia 05.09 i brak swojego stanowiska w tym zakresie:

    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2006/k_51_05.htm

    I teraz moje pytania:

    1. Jakie konsekwencje ma dla mnie ten wyrok ? Z ulgi Spółdzielni i tak bym
    nie skorzystał, bo chcę lokal sprzedać.
    2. Czy mogę jakoś Spółdzielnię zmusić do przyjęcia wniosku i jego
    rozpatrzenia ?
    3. Jak długo ważna jest wycena wartości lokalu ? Zapłaciłem już rzeczoznawcy
    i nie bardzo mam ochotę robić to jeszcze raz.
    4. Czy mogę wnioskować o zmianę prawa lokatorskiego na prawo odrębnej
    własności ?

    A może macie jakieś inne rady ?

    pozdrawiam

    R<>P