  • 1. Data: 2009-12-16 02:50:58
    Temat: Rzetelność adwokata
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    Witajcie!

    Wybieram się do adwokata w kwestii toczącej się sprawy cywilnej.
    Nadmienię tu, że w rzeczonej sprawie odbyły się już dwie rozprawy, obie
    pod nieobecność pozwanego, ale (na jego szczęście) w obu przypadkach
    kwestia żądań była określona w sposób, nazwijmy to, nie do końca
    poprawny i zgodny z obowiązującym prawem (pozew był pisany "własnym
    sumptem"). Wiadomo, że adwokat będzie zainteresowany przede wszystkim
    poprowadzeniem sprawy. Mnie jednak, póki co, zależy na poradzie - czego
    mogę się domagać, jakie żądania mogę zawrzeć w pozwie itd. No i teraz
    pytanie... Czy w takiej sytuacji, ewidentnego konfliktu interesów, mogę
    liczyć na rzetelność porady? Jak ją, ew. jej brak, rozpoznać i
    wyegzekwować? Co mogę zrobić, gdy okaże się, że porada została udzielona
    na zasadzie "spadaj na drzewo"? Jakie obowiązki w kwestii takiej porady
    ma adwokat? Czy mogę oczekiwać rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi?

    Pozdro
    Marcus

  • 2. Data: 2009-12-16 03:31:11
    Temat: Re: Rzetelność adwokata
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcus wrote:
> [...]
    > na zasadzie "spadaj na drzewo"? Jakie obowiązki w kwestii takiej porady
    > ma adwokat? Czy mogę oczekiwać rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi?

    Generalnie nie jest tak źle.
    Stówa czy dwie, za 15 minut gadania to też zarobek.
    Po prostu odpowie ci na pytania, które zadasz, ale nie bedzie dodawał
    nic od siebie, że mógłbyś zrobić coś inaczej lepiej.
    To też zależy od adwokata.
    Zwykle są zabici sprawami, wiec niekoniecznie mają ochotę na jeszcze
    jedną, a tu kasa i tak wpadnie bez poświecania więcej czasu na to.
    Dostaniesz co dostaniesz i tyle.
    Jak się okaże, że ci nie odpowiada, to po prostu jesteś stówę w plecy i już.

  • 3. Data: 2009-12-16 08:05:36
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2009-12-16 03:50, Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Wybieram się do adwokata w kwestii toczącej się sprawy cywilnej.

    Nie szukaj problemów na zapas. Czy jak idziesz do lekarza, czy szewca
    też piszesz na grupy jak wyegzekwować właściwą receptę?

    Szukaj prawnika a nie dziury w całym, takiego, do którego ma zaufanie
    ktoś z Twoich znajomych, poszperaj w sieci, popytaj w pracy.

    Jak chcesz samej porady, to nie ma tu żadnego konfliktu interesów, jest
    kwestia ceny - od 100 do 200 zł i tyle.

  • 4. Data: 2009-12-16 13:59:43
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > ktoś z Twoich znajomych, poszperaj w sieci, popytaj w pracy.
    >
    > Jak chcesz samej porady, to nie ma tu żadnego konfliktu interesów, jest

    Wiesz, to nie jest szukanie problemów na zapas. Pamiętam, jak żona
    poszła kiedyś do adwokata po poradę w sprawie dotyczącej mieszkania. Po
    wyjściu od niego miała jeszcze większy mętlik w głowie, niż przed
    wejściem. W sumie to udzielił jej informacji tak, żeby przypadkiem za
    wiele nie powiedzieć. Dlatego moje pytania biorą się nie z palca, a z
    doświadczenia.

    Pozdro
    Marcus

  • 5. Data: 2009-12-16 14:02:28
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16-12-2009 03:50, Marcus pisze:
> [...]
    > na zasadzie "spadaj na drzewo"? Jakie obowiązki w kwestii takiej porady
    > ma adwokat? Czy mogę oczekiwać rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi?

    Idąc do adwokata po poradę zawierasz z nim umowę, do której stosuje się
    przepisy dot. umowy zlecenia. Ona to określa w jaki sposób adwokat
    powinien udzielić odpowiedzi. Jeżeli jest ona błędna, to możesz na tej
    podstawie żądać odszkodowania, a nadto wypada powiadomić Okręgową Radę
    Adwokacką.

    Zatem zasady są tu podobne jakbyś szedł po poradę do lekarza czy doradcy
    finansowego.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-12-16 14:48:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcus wrote:

> [...]
    > wejściem. W sumie to udzielił jej informacji tak, żeby przypadkiem za
    > wiele nie powiedzieć. Dlatego moje pytania biorą się nie z palca, a z

    A może to było za skomplikowane i ona po prostu nie była w stanie
    zrozumieć o czym mowa?

  • 7. Data: 2009-12-16 19:51:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2009-12-16 15:48, witek pisze:

    > A może to było za skomplikowane i ona po prostu nie była w stanie
    > zrozumieć o czym mowa?

    o tego adwokata nie idź, I tyle. Do tego właśnie zmierzam, szukaj
    takiego, o którym dobrze mówią

  • 8. Data: 2009-12-18 05:02:58
    Od: stern <s...@b...tlen.pl>

    B:artek. wrote:

> [...]
    > powinien udzielić odpowiedzi. Jeżeli jest ona błędna, to możesz na tej
    > podstawie żądać odszkodowania, a nadto wypada powiadomić Okręgową Radę

    Bardzo chciałbym zobaczyć pozew p-ko adwokatowi/radcy pr. o
    odszkodowanie z tytułu udzielenia błędnej porady prawnej. :)

    Pierwsze pytanie: odszkodowanie czy zadośćuczynienie. Zapewne taka
    błędna odpowiedź narusza spokój psychiczny pytającego, co - jak nas
    pouczył RPO - stanowi dobro osobiste.

    --
    Moje opinie są moje