  • 1. Data: 2009-12-16 06:50:27
    Temat: Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomóc ?
    Od: Przemo Scifo <p...@g...com>

    Witam. W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
    adres zamieszkiwania. Czy można mieć odrębny adres zameldowania a inny
    zamieszkiwania, bo tak niby wynika np. z formularza NIP-3 ? W związku
    z tym że mam wezwanie z urzędu skarbowego w sprawie wyjaśnienia adresu
    zamieszkania, akurat z tego urzędu który jest właściwy dla mojego
    miejsca zameldowania, już nie wiem czy muszę mieć np. w dowodzie
    osobistym faktyczny adres zamieszkiwania ?? Dodam może że miesiąc temu
    byłem w urzędzie skarbowym (też po wezwaniu) ale właściwym dla miejsca
    zamieszkania i tam złożyłem formularz NIP-3 o faktycznym adresie
    zamieszkania. Czy nie powinno to wystarczyć dla tego drugiego urzędu
    skarbowego (własciwego ze wzgledu na adres zameldowania) ? Czy znów
    muszę osobiście (jeszcze przed świetami) jechać i znów wypełniać
    kolejny NIP-3 >??? Dzięki za szybką odpowiedź.. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-16 08:08:02
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
[...]

    A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania? Wiesz, że
    łamiesz prawo?

    O ile wiem, to prawie nikogo poza wydziałem meldunkowym, nie interesuje adres
    zameldowania, więc nie wiem z czym masz problem w skarbowym.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-12-16 08:27:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    andreas pisze:
    > A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania?
    > Wiesz, że łamiesz prawo?

    Dlaczego łamie? Jeśli jest zameldowany czasowo, nie łamie.
    Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w
    moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2009-12-16 08:48:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
    >adres zamieszkiwania.

    Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

    >już nie wiem czy muszę mieć np. w dowodzie
    >osobistym faktyczny adres zamieszkiwania ??

    Oczywiście, że tak. No chyba, że masz inny adres tymczasowego pobytu, gdzie
    faktycznie mieszkasz. Ten obowiązek istenieje jeszcze od czasów PRL, od lat
    mówią o jego zniesieniu, ale wciąż działa...

  • 5. Data: 2009-12-16 08:51:43
    Od: Przemo Scifo <p...@g...com>

    On 16 Gru, 09:27, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w
    > moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

    No myslalem że dzis nie ma meldunków tak jak kiedys. Pytanie dlaczego
    w NIP-3 jest osobno adres zamieszkania i zameldowania ??? Sprawa w
    urzędzie skarbowym wyszła jak przy rejestracji dzialalnosci wpisalem
    adres dzialania firmy i zamieszkania ten sam. Dziwne w sumie od 3 lat
    rozliczam sie razem z zona w urzedzie skarbowym wlasciwym dla miejsca
    zamieszkania i jakos wczesniej nie przeszkadzalo urzedowi skarbowymi
    wlasciwemu dla adresu zamedlowania czy rozliczam sie z w tym drugim
    urzędzie, choc oczywiscie co roku zglaszalem powiadomienie ze bede sie
    rozliczal w tym drugim urzedzie. Co to radzicie co mam teraz zrobic ??

  • 6. Data: 2009-12-16 09:01:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 09:48:21 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >
    > Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

    Zaraz tam grzywna - kara grzywny co najwyżej :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-12-16 09:24:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >No myslalem że dzis nie ma meldunków tak jak kiedys.

    >Pytanie dlaczego
    >w NIP-3 jest osobno adres zamieszkania i zameldowania ???

    bo dla skarbówki jest ważna definicja centrum życiwego, miejsca zamieszkania
    z przepisów podatkowych.

> [...]
    >zamieszkania i jakos wczesniej nie przeszkadzalo urzedowi skarbowymi
    >wlasciwemu dla adresu zamedlowania czy rozliczam sie z w tym drugim

    De facto możesz sobie łamać prawo, mieć fikcyjny meldunek, dla skarbówki
    jest ważna ich własna definicja i tylko to ich interesuje.
    Jak się o fikcji meldunkowej dowie urząd miasta/gminy to może zawiadomić
    organy ścigania o wykroczeniu (chyba, że się sami dowiedzą), a ich z kolei
    nie interesują Twoje stosunku ze skarbówką tylko gdzie czy jesteś poprawnie
    zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to
    zwykle nikt i tak na to uwagi większej nie zwraca...

  • 8. Data: 2009-12-16 09:53:55
    Od: Przemo Scifo <p...@g...com>

    On 16 Gru, 10:24, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to
    > zwykle nikt i tak na to uwagi  większej nie zwraca...

    Wiesz ja nigdy nie mialem zamiaru lamac prawa - po prostu myslalem ze
    skoro jest adres zamieszkania to znaczy on cos innego niz adres
    zameldowania... czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
    tak ???

  • 9. Data: 2009-12-16 10:07:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
    tak ???

    Jak chcesz być w zgodzie z prawdą to napisz do skarbówki, gdzie faktycznie
    mieszkasz. Osobna sprawa to to czy chcesz być w zgodzie z przepisami
    meldunkowymi, to zmieniasz meldunek na taki jaki jest na prawdę.

    Inna wersja to taka, że przed jednymi i drugimi udajesz, że mieszkasz gdzie
    indziej niż jest na prawdę...

  • 10. Data: 2009-12-16 10:19:18
    Od: Przemo Scifo <p...@g...com>

    On 16 Gru, 11:07, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > meldunkowymi, to zmieniasz meldunek na taki jaki jest na prawdę.
    >
    > Inna wersja to taka, że przed jednymi i drugimi udajesz, że mieszkasz gdzie

    Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę
    grzywny - jeśli tak to ile może ona wynieść ??? Swietne się święta
    szykuja :((